۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۹۱۳۷۹
معاون تهذیب حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا:

تقوای سیاسی مانع از تبلیغات دروغ و افترا به دیگران می‌شود

معاون تهذیب حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا گفت: در ایام انتخابات بیش از هر چیزی به تقوای سیاسی نیاز داریم، زیرا تقوای سیاسی مانع اظهار نظر بیهوده درباره افراد و یا تهمت و افترا به آنها می‌شود.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام کریم ضیایی شب گذشته در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره شهرضا در جمع مردم این شهرستان، عنوان کرد: مناسبتهایی مثل ایام ماه مبارک رجب، فرصتی است که خداوند برای تهذیب نفس و احیای مکارم اخلاق در وجود افراد قرار داده است به همین دلیل باید از این فرصتهای الهی استفاده شود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اعمالی که در ماه رجب به آن سفارش شده، توبه و استغفار است که ائمه معصومین(ع) بارها در روایات مختلف بر آن تأکید و آداب خاصی را نیز برای آن قرار داده‌اند.

معاون تهذیب حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا بیان کرد: یکی از اعمال ماه رجب، اعتکاف است که به برکت انقلاب اسلامی در سراسر کشور احیا شده و در این سه روز هزاران مرد و زن مؤمن که تعداد زیادی از آنها جوانان هستند، در این مراسم شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام ضیایی حضور جوانان در مراسم اعتکاف را یکی از دستاوردهای فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در دوران قبل از انقلاب تعداد بسیار اندکی از افراد مؤمن در برخی از شهرها این مراسم را انجام می‌دادند اما امروز مشاهده می‌کنیم که شمار زیادی از جوانان در سراسر کشور معتکف می‌شوند، وقتی جوانی سه روز را با ذکر و یاد خدا و روزه‌داری سپری کند، حتماً روح و جان او آماده دریافت الطاف الهی شده و از گناه دور می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: خداوند در آیاتی از قرآن کریم به بندگان خود هشدار می‌دهد که به دعا و ذکر و عبادات خود مغرور نشوید زیرا غرور و زمینه غفلت از یاد خدا و در نتیجه گمراهی را به دنبال دارد.

معاون تهذیب حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا گفت: یکی از ثمرات ذکر و دعا و عبادت الهی کسب تقوا است و یکی از انواع تقوا، تقوای سیاسی است که این روزها با توجه به برگزاری انتخاباتهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار مورد نیاز است.

حجت الاسلام ضیایی تصریح کرد: تقوای سیاسی حکم می‌کند که تبلیغات انتخاباتی به دور از فریب و نیرنگ و دروغگویی باشد و با بیان صادقانه مسائل برای مردم، آنها را از اهداف و برنامه‌های خود باخبر کنند؛ از طرف دیگر برخورداری از تقوای سیاسی سبب می‌شود تا افرادی را انتخاب کنیم که مؤمن و متقی بوده و برای کسب رضای خدا در صحنه حاضر شوند.

وی عنوان کرد: اهل ایمان و انسانهای باتقوا نقش بسیار زیادی در ترویج تقوای سیاسی در جامعه دارند بنابراین اهل ایمان نباید از جریان امور کناره گیری کنند و نسبت به رویدادهای اجتماعی بی تفاوت باشند، بلکه لازم است با حضور در اجتماع و احساس مسؤولیت در برابر ارزشهای الهی، برای حاکیمت ارزشهای دینی تلاش کنند.

معاون تهذیب حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا تأکید کرد: اهل ایمان باید توجه داشته باشند که اذکار و ادعیه و مناجاتهای خود را در ایام انتخابات و در زمان رقابت برای کسب پُستهای دنیوی دیگران از بین نبرند، باید در هر شرایطی خداوند را بر اعمال و رفتار خود حاضر بدانیم و با عمل صالح به دنبال جلب رضای خدا و خدمت به مردم باشیم/868/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات