۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۹۱۳۷۷
حجت الاسلام فرحزاد:

ذکر حقیقی توجه و معرفت قلبی به ائمه اطهار و اهل بیت است

کارشناس دینی رسانه ملی ذکر حقیقی را توجه قلبی به ائمه اطهار و اهل بیت(ع) دانست و گفت: انسان در هنگام توجه به معبود باید غیرخدا را پشت سر گذاشته و فکر و ذکرش در تبعیت از خداوند و رسولش باشد.
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس دینی رسانه ملی عصر جمعه در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی با اشاره به فضیلت روز جمعه، با بیان این که در این روز رحمت خداوند بر آنانی نازل می شود که در غروب جمعه صد بار سوره قدر را تلاوت کنند، گفت: افضل ایام هفته غروب جمعه است که حالت حزن به سراغ انسان می آید.

وی عصر روز جمعه را زمان اجابت دعا دانست و با بیان این که در چنین فرصتی باید دلهایمان را متوجه اهل بیت عصمت و طهارت کنیم، تصریح کرد: بر اساس بیان نبی مکرم اسلام(ص) دعا در پرده و حجاب نهفته و هیچ گونه دعایی مستجاب نمی شود مگر آنکه آن را با ذکر صلوات و ثنای الهی همراه کنید.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه رجب المرجب را ماه ریزش نعمات الهی دانست و با بیان این که اول تا انتهای ماه رجب فرشته ای در آسمان هفتم اینطور می گوید که خوشا به حال آنانی که مطعی هستند و طاعت و بندگی خداوند را دارند، اظهار کرد: متأسفانه بر خلاف این سخن گاهی فرمان خداوند را به درستی اجرایی نکرده و از نفسمان پیروی می کنیم.

وی با انتقاد از بی تفاوتی و بی اهمیتی مؤمنان نسبت به برادر دینی خود، خاطرنشان کرد: بی تفاوتی امروز موجب این شده تا این همه ناهنجاری ایجاد شود، انسان باید در غم و شادی دیگران شریک و در غصه و ناراحتی نیز همراه باشد.

تبعیت از رسول خدا و ائمه اطهار عامل نزول برکت و رحمت است

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به اهمیت یاد و ذکر خداوند متعال در زندگی، ماه رجب را ماه ویژه ارتباط با خداوند دانست و گفت: خوشا به حال آنانی که غرق توجه به درگاه عبودیت بوده و حلاوت شیرینی اطاعت از خداوند در قلب و روحشان نهادینه شده که این تبعیت و پیروی از نبی مکرم اسلام سبب می شود تمام برکات جهان نازل شود.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان این که همه مؤمنان باید بندهای دنیایی را شکافته و امر و فرمان خدا را اطاعت کنند، تصریح کرد: هر آنکس که نسخه درمانی در دستان او باشد، شفا و رحمت نیز در وجودش برقرار است و هر کس فرمان خداوند و رسول او را تبعیت کند، خداوند متعال او را با آنانی که نعمت داده محشور و رستگار می کند.

وی با بیان این که از خداوند می خواهیم تا ما را به راه راست یعنی راه آنانی که نعمت داده و مورد رحمتش هستند هدایت کند، بیان کرد: این نعمت داده شدگان نبیین، صدیقین، شهدا و صالحین هستند و شرط سعادتمندی و محشور شدن با این شخصیت های برجسته اطاعت و ذکر روحی است که نشان می دهد بشریت در هر حال همچون نماز حضور قلب دارند.

کارشناس دینی رسانه ملی ذکر حقیقی را توجه قلبی به ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: رسول خدا(ص) اینطور فرمودند که دو نفر در امت من نماز می خوانند که فاصله میان آنان از زمین تا آسمان است، انسان در هنگام توجه به معبود باید غیرخدا را پشت سر گذاشته و فکر و ذکرش در تبعیت از خداوند و رسولش باشد./864/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات