۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۹۱۳۵۰
زاکانی:

روحانی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد/ کشور در مرز بحران اقتصادی قرار گرفته است

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه امروز کشور از نظر اقتصادی در مرز بحران قرار گرفته است، گفت:روحانی باید پاسخگوی عملکرد بسیار ضعیف خود باشد.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس و داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، با تشکر  شورای نگهبان، گفت: انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی رسیده و اول پرونده استبداد را بست، در انقلاب دوم نظام سلطه را به چالش کشید و با هدیه کردن استقلال سیاسی به ایران رویکرد جدیدی را فراروی انقلاب قرار داد.
وی افزود: امروز ما نیازمند انقلاب سوم هستیم انقلابی که در آن بر اساس مکتب امام راحل ساخته شده و ما استقلال فرهنگی و اقتصادی خود را کسب خواهیم کرد.
داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی دچار فاصله معناداری از انقلاب شده است حضور مدیران و مسئوولان غربگرا و ناتوان در کشور این ویژگی و آسیب را ایجاد کرده و با اشرافی‌گری، توان حرکت و تحول در جامعه را ندارند.
زاکانی با اشاره به اینکه فوریت امروز کشور اقتصاد است، اظهار داشت: پیروزی این جنگ تمام عیار نیازمند همت بالا، روحیه رزمندگی، نشاط جوانی، اندیشه و بهره مندی از فرهیختگی و اتکا به برنامه منسجم و حرکت جمعی بر محور اندیشمندان و مدیران فرهیخته است که بتواند این مسیر را تا قله‌های افتخار طی کند نه اینکه به دست دشمنان انقلاب چشم دوخته و طمع داشته باشد که گره جامعه از خارج کشور توسط دیگران باز شود.
وی با اشاره به اینکه امروز کشور از نظر اقتصادی در مرز بحران قرار گرفته است، بیان داشت: دولت محترم مدعی است که شرایط آرام است اما این ادعا یا از سر ندانستن و جهل نسبت به اموری است که در جامعه می‍‌گذرد و اقتصاد کشور به آن مبتلا است یا از سر سیاسی کاری و بیان نظرات نادرست نسبت به افکار عمومی است، در هر صورت عامدانه یا در اثر غفلت نشان بی‌صلاحیتی برای ادامه کار می‌باشد.
داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز جامعه دچار مشکل است، تامین اجتماعی با 360 هزار میلیارد تومان با برآوردی یک میلیون و 600 هزار میلیارد تومان تعهد بر دوش دارد و با دقت و کار کارشناسی این عدد تا 4 میلیون میلیارد تومان نیز تخمین زده می شود دارای تامین اجتماعی امروز 9 درصد تعهدات این سازمان است.
زاکانی ابراز کرد: بانک ها امروز عمدتا ورشکسته هستند چرا دولت تصمیم دارد این ورشکستی را بعد از انتخابات اعلام کند،
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در صورتی به انجام می رسد که نگاه به توانمندی های داخلی باشد، گفت: امروز ما تلاش خواهیم کرد رکود به عنوان معضل پیش رو شکسته شود، دقت در صنایع خرد و متوسط، توجه و اولویت دادن به کشاوری و صنایع، توجه به معادن و منابع طبیعی و جنگل ها و دقت در ظرفیت بزرگی که در سواحل ایران است همه حکایت دارد که در کشور زمینه گسترده برای تحول وجود ددارد اما نگرش نادرست دولت کشور را روز به روز در یک سیر قهقرایی قرار داده است.
داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: بنده مدت ها است که از شرایط کارشناسی به یک سلسله اولویت ها رسیدم که با اقدام عاجل می توان کشور را در یک موقعیت ممتاز قرا داد که کانون  کانون توجه دولت آینده، تکریم مادران و حل معضلات اصلی خانواده شامل اشتغال، ازدواج، سلامت و مسکن است. نقطه عزیمت برنامههای اقتصادی هدف گیری این سه موضوع خواهد بود و پیشران تحول در این مسیر نظام تعلیم و تربیت با محوریت آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه خواهد بود.

وی افزود: بنده معتقدم راه فراروی ما سخت و اما کاملا طی شدنی است لذا برای طی شدن عدالت از ابتدا با ایجاد حس عدالت قدم خواهم برداشت، رییس جمهور باید با شکستن اشرافی گری حقوق خود را با معلمان برابر کند که ظرفیت تعلیم و تعلم کشور افزایش یابد.
زاکانی ایستادگی و مقابله با فساد را اولویت اساسی دانسته و گفت: شفافیت در قانون ما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند، امید که کشور ما با همدلی و هم بستگی اقوام و مذاهب با عنایت و توجهی که به نظرات رهبری انقلاب و اتکا به ظرفیت های گسترده مردمی می شود راه صلاح را طی کند.
داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت: دولت محترم اقتصاد کشور را دچار مرگ مغزی کرده است، دولت من دولت اقدام و اصلاح خواهد بود.
وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت شما حامی احمدی نژآد بودید،  گفت: در دولت گذشته من دادگاه رفتم بنده معتقدم احمدی نژآد به توصیه رهبر انقلاب گوش می کرد چراکه این توصیه برای ارامش جامعه بود.
زاکانی گفت: بنده در عرصه خارجی پیگیر انجام تعهداتی خواهم بود که آمریکا در برجام دادند پیگیر خواهم بود دولت برجام تمام شده،  دولت من دنبال بازپسگیری حقوق ملت ایران خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: هر کس در افکار عمومی به یک پیشتازی رسید باید سایرین کنار بروند، اقای روحانی نیاز به نقد ندارد هیمن که سوالات گذشته را پاسخ دهد کافی است نیازی نیست که من روحانی را نقد کنم روحانی باید پاسخگوی عملکرد بسیار ضعیف خود باشد./
۸۰۷/پ۲۰۲/ص

ارسال نظرات