۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۹۱۲۰۲

راه‌اندازی شبکه سه زبانه ضد افراط‌گرایی در شرق آفریقا

شبکه سه زبانه مقابله با افراط‌گرایی اسلامی در کنیا و منطقه شرق آفریقا با نام «افق» با نظارت مسجد جامع نایروبی در این کشور راه‌اندازی شد.
بوکوحرام از گروه های افراط گرا در آفریقا

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مسلمانان کنیا شبکه ای سه زبانه به نام افق را برای مبارزه با افراط‌گرای راه اندازی کرده است.

برنامه‌های این شبکه با نظارت شورای مدیریت مسجد جامع کنیا مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود و هدف آن مقابله با افراط‌گرایی اسلامی در کنیا و منطقه شرق آفریقا است.

علی ماچاو، مدیرکل شبکه افق کنیا طی سخنانی در مراسم راه‌اندازی شبکه گفت: رسانه نقش مهمی در آموزش مردم و جوانان به طور غیر مستقیم دارد ما بنا داریم از این طریق با افراط‌گرایی مقابله کرده و مخاطبان زیادی را هدف برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: این شبکه با شیوه‌ای جدید فعالیت خواهد کرد تا هر دو جامعه مذهبی مسیحی و مسلمان با عقاید و افکار یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

ماچاو تصریح کرد: این شبکه برنامه‌های خود را به سه زبان انگلیسی، عربی و سواحیلی برای بینندگان خود در داخل و خارج از کنیا تولید و پخش می‌کند.

وی راه‌اندازی شبکه افق را بزرگ‌ترین پروژه رسانه‌ای در منطقه شرق آفریقا برشمرد و گفت: این اولین شبکه‌ای است که از سوی یک سازمان اسلامی تأسیس و راه‌اندازی می‌شود و پخش خطبه‌های نماز جمعه یکی از برنامه‌های ثابت آن خواهد بود./847/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات