۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۸۹۸۱۳
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

ورود قرآن به متن زندگی مردم نیازمند فرهنگ سازی است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که ورود قرآن به متن زندگی مردم نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: مسابقات، همایش‌ها و کلاس‌های قرآنی باید مقدمه‌ای برای پیاده‌سازی و عمل به قرآن باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در مراسم تجلیل از یاوران و حامیان فعالیت‌های موسسه دارالحافطین قرآن کریم که در خانه جوان فرهنگسرای ارومیه برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از فعالان عرصه قرآنی اظهار داشت: قرآن کتاب نور و هدایت است و خداوند به وسیله آن مردم را از ظلمات خارج کرده و به سوی نور هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن و معارف الهی و اهل‌بیت(ع) همگی انسان‌ها را به تبعیت از قرآن دعوت می‌کنند، افزود: هرکس بخواهد در دنیا و آخرت به رستگاری دست یابد قرآن می‌تواند او را به راه‌های سلامت در این دنیا و آخرت رهنمون سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی همگان را به تلاش برای تبدیل دستورات قرآن به مرحله عمل دعوت و عنوان کرد: همگی مسابقات، همایش‌ها، کلاس‌های قرآنی و ... باید مقدمه‌ای برای پیاده‌سازی و عمل به قرآن باشد.

امام جمعه ارومیه لزوم تغییر دیدگاه در ارتباط با قرآن را ضروری دانست و ادامه داد: برای وارد کردن قرآن به زندگی مردم به طوری که همه در تمام ابعاد زندگی خویش به دستورات قرآن پایبند باشند، باید دنبال راه‌ها و روش‌های جدید بوده و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی هر آیه قرآن را مملو از مفهوم خواند که نیاز به استخراج دارد و تصریح کرد: باید با استنباط از آیات قرآن و تبدیل آن به گزاره‌های کاربردی، سعی شود تا قرآن محور همه کارهای انسان‌ها شود.

وی خواندن قرآن را موجب برکت و تغییر در زندگی افراد دانست و تاکید کرد: حتی خواندن ظاهری قرآن نیز به زندگی و عمر انسان‌ها برکت داده و سبب موفقیت افراد در تمام ابعاد زندگی می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایز از حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی مدیر کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام اباذر بیگی مسؤول کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی، مجرد مدیر کل صدا و سیما و تعدادی از مسؤولان و اعضای موسسه دارالحافظین قرآن کریم و برخی از افراد فعال در زمینه‌های قرآن قدردانی شد./202/936/ب1

ارسال نظرات