۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۸۹۶۸۲
عضو ارشد حزب الله مطرح کرد؛

تأکید برخی کشورهای منطقه بر استفاده از تکفیری‎ها علیه مقاومت

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تأکید کرد که برخی کشورهای منطقه بر استفاده از تکفیری ها علیه مقاومت اسلامی پافشاری می کنند.
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در سخنانی که در منطقه برعشیت برگزار شد، نسبت به عدم تصویب قانون جدید انتخابات هشدار داد و گفت: روزهای کمی جهت نجات لبنان از بحران بزرگ باقی مانده و عدم توافق درباره قانون جدید انتخابات به معنای شعله ور شدن بحران سیاسی خطرناک است.

وی افزود: مانور گروه های سیاسی به پایان رسیده و وقتی برای چنین مانورهایی نمانده و تنها یک گزینه وجود دارد که می تواند کشور را نجات دهد و آن هم قانون انتخابات جدید است که صحت انتخابات و نمایندگی را به نمایش می گذارد.

این روحانی لبنانی عدم تصویب قانون انتخابات، تمدید مدت فعالیت کنونی پارلمان و برگزاری انتخابات بر اساس قانون جدید را نمادهای بحران جدید خواند و تصریح کرد: حزب الله با همپیمانان خود در زمینه قانون انتخابات اختلافی ندارد و این قانون هیچگاه سبب دور شدن حزب الله و جنبش امل و جریان ملی آزاد نمی شود.

حجت الاسلام قاووق اظهار داشت که پروژه تکفیری امروزه با هدف تضعیف و ضربه زدن به مقاومت اسلامی استفاده می شود اما این پروژه پس از سال جنگ در سوریه به شکست محکوم شده است.

عضو شورای مرکزی حزب الله ادامه داد: دستاوردهای میدانی در سوریه و عراق سبب حمایت منطقه از سرنگونی به دست دوران تکفیری و برپایی امارت النصره و داعش شد اما این به معنای پایان خطر نیست و خطر  همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به تأکید برخی کشورهای منطقه بر استفاده از تکفیری ها علیه مقاومت گفت: این کشورهای می خواهند داعش را به لبنان خصوصا جرود عرسال بفرستند تا پایگاه جدیدی به جای موصل و رقه تأسیس کنند. لبنانی ها اعم از دولت و ملت و ارتش  مقاومت باید در اوج هوشیاری قرار داشته باشند تا راه داعش به لبنان را قطع کنند./980/ب902/د

 

ارسال نظرات