۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۸۹۵۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تعهد نسبت به مسؤولیت نخستین شرط حرکت به سمت احسن‌الحال است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید در حوزه مسؤولیت‌پذیری تعهد بیشتری داشته باشیم و احسن الحال را برای خود میزان و معیار قرار دهیم تا بتوانیم وضعیت خود و جامعه را به سمت بهتر شدن دگرگون کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، شامگاه سه‌شنبه در دیدار با فرمانده و معاونان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، با تبریک ماه رجب، این ماه را موعد بارش رحمت الهی دانست و افزود: ماه رجب مقدمه ورود به ضیافت الهی است؛ ازاین‌رو باید این مقدمه را به‌درستی طی کنیم تا به ذی المقدمه برسیم و توفیق حضور در ضیافت الهی را به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه امسال بهار طبیعت با بهار معنویت همزمان هستند، اظهار کرد: سه ماه سال شامل رجب، شعبان و رمضان بهار دیانت، بهار استغفار، عبادت، نیایش و معرفت هستند که امسال با بهار طبیعت همزمان شده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: بر این اساس همه ما باید تلاش کنیم تا در هر دو زمینه زندگی مادی و معنوی خود را به‌درستی مدیریت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به دعای تحویل سال، گفت: دعای تحویل سال یک دستورالعمل و سبک زندگی است و بهتر شدن در همه حوزه‌ها را به ما گوشزد می‌کند.

وی افزود: جمله «یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال»؛ یعنی اینکه ما باید خودمان را از نظر فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم در سال گذشته چه بوده‌ایم و چه تغییراتی کرده‌ایم و برنامه‌ریزی کنیم که در سال جدید بهتر از آن را برای خود رقم بزنیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا باید در حوزه مسؤولیت‌پذیری تعهد بیشتری داشته باشیم و احسن الحال را برای خود میزان و معیار قرار دهیم تا بتوانیم وضعیت خود و جامعه را به سمت بهتر شدن دگرگون کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر داشتن خلوص نیت در همه کارها افزود: اگر نیت‌های ما در انجام امورات فردی و اجتماعی برای رضای پروردگار باشد، مطمئناً کارها به بهترین نحو به پایان خواهند رسید.

استاد درس خارج فقه حوزه‌ علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی این است که در هر حوزه‌ای بهترین موقعیت را شناسایی کنیم و برای رسیدن به آن‌ تلاش کنیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات