۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۸۹۳۴۳
استاد حوزه علمیه:

معارف الهی به درستی در اختیار مشتاقان حقیقت قرار گیرد

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز آیین نجات بخش اسلام تا قلب قاره اورپا و یا حتی تا کنار کاخ سفید رسوخ کرده و در هر کجای عامل جانهای تشنه حق و حقیت وجود داشته باشد را به خود جذب می‌کند.
حجت الاسلام علی زمانی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی زمانی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های ملی و منطقه‌ای با موضوع اهل بیت(ع) بسیار خوب و یکی از رسالتهایی است که بر عهده همه افرادی که توانایی داشته و امکاناتی را در اختیار دارند.

وی اظهار کرد: شناسایی و معرفی اهل بیت(ع) به سایرین اقدامی پسندیده و قابل ستایش است که یکی از راه‌های آن برگزاری همایشها و کنگره‌های مختلف است اما باید برگزاری این همایشها با رعایت اصول علمی و کارشناسی باشد تا در نهایت آنچه عرضه می‌شد در شأن بزرگان دینی باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ارائه طرحی مبنی بر برگزاری کنگره بزرگ امام حسین(ع) در شهرستان شهرضا، بیان کرد: داوران این مقالات در حوزه علمیه قم مستقر هستند، هیأت علمی ناظر بر روند ارسال و همچنین داوری مقالات در قم که در بین آنها اساتید حوزه و دانشگاه و مجریان همایشهای بین المللی هم حضور دارند، با نویسندگان مقالات ارتباط برقرار کرده و پس از آن این آثار را برای چاپ آماده می‌کنند.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: یکی از مهمترین ارکان در برگزاری این همایش در شهرضا، هیئات مذهبی این شهرستان هستند که با توجه به سابقه و قدمتی که دارند به عنوان بخش بسیار مهمی از فرهنگ و تاریخ غنی این شهرستان معرفی شوند.

وی اضافه کرد: در حوزه عرفان حماسه کربلا اساتید صاحب نظر اندکی وجود دارند که می‌توانند در اینباره نظر بدهند، در کنار این موضوع، محورهایی مثل سیاست و حکمت و فلسفه نیز وجود دارد که باید از نظرات اساتید آن رشته‌ها استفاده شود؛ امام حسین(ع) شخصیتی هستند که همه ادیان و مذاهب به ایشان ارادت داشته و مجالسی را برای بزرگداشت آن حضرت برگزار می‌کنند بنابراین باید کنگره ایشان هم قابل توجه و بزرگ باشد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: همه جهانیان مشتاق شنیدن معارف الهی اسلام و کلام نورانی اهل بیت(ع) هستند به همین دلیل باید این معارف را با دقت و نظارت خاص اساتید دانشمند و مسلط به علوم و معارف اسلامی نتظیم و در اختیار دیگران قرار دهیم.

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: امروز آیین نجات بخش اسلام تا قلب قاره اورپا و یا حتی تا کنار کاخ سفید رسوخ کرده و در هر کجای عامل جانهای تشنه حق و حقیت وجود داشته باشد را به خود جذب می‌کند بنابراین لازم است این ذخیره عظیم الهی و آنچه که از معارف والای اسلامی در اختیار ما قرار دارد به درستی و خوبی به مسلمانان و پیروان دیگر ادیان آسمانی عرضه کنیم.

وی بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مجموعه‌ای از دستورات و فرامین الهی را پس ازتحمل سالها رنج و مشقت در بین انسانها ترویج داده‌اند، این سخنان و دستورات نجات بخش همه انسانها و برطرف کننده همه معضلات در همه جوامع بشری است و انعکاس و انتشار مطلوب آنها انسانها را از وجود چنین ذخایر مهمی با خبر می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه مناسبی را فراهم کرده است که معارف الهی اسلام و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در همه مناطق جهان منتشر شود، بنابراین همه افرادی که در این زمینه تخصص و توانمندی خاصی دارند یا احساس می‌کنند طرح و نظر آنان در این راستا مفید خواهد بود باید وارد صحنه شوند.

حجت الاسلام زمانی اضافه کرد: تلاش در جهت نشر معارف دین نیازمند روحیه جهادی، اخلاص در عمل و ارادت خالصانه به اهل بیت(ع) است که بین جوانان مؤمن و انقلابی کشور وجود دارد، به همین دلیل طبق فرموده رهبر معظم انقلاب از نظر نیروی انسانی مستعد و توانمند کمبودی در هیچ یک از زمینه‌ها وجود ندارد و تنها باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم از این فرصت استفاده کنیم./202/868/ب1

ارسال نظرات