۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۸۹۲۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

اعزام بیش از 250 مبلغ به مساجد لرستان در ایام اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به پیش رو بودن ایام اعتکاف، گفت: در این راستا بیش از 250 مبلغ به مساجد محل برگزاری این آیین معنوی اعزام می شوند.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اعتکاف را فرصتی برای خودسازی عنوان کرد و گفت: اعتکاف عبادتی همراه با تفکر و اندیشه است.

وی با بیان اینکه آیین معنوی اعتکاف موجب تحول و دگرگونی در انسان می‌شود، افزود: تهذیب نفس  لذت‌جویی، خودمحوری و خود بزرگ ‌بینی را مهار و خدامحوری را در نهاد بشر حکمفرما می کند.

احیای سنت های عبادی و مذهبی راه مقابله با هجمه های فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان پالایش دل از محبت های کاذب و روی آوردن به کمالات معنوی را از آثار اعتکاف دانست و عنوان کرد: اعتکاف اردوی بزرگ اعتقادی و معنوی است.

وی احیای سنت های عبادی، مذهبی و معرفتی همچون اعتکاف را از راهکارهای اثرگذار در مقابله با  تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد و افزود: این اعمال عبادی کاهش کننده آسیب های اجتماعی و اخلاقی است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به آغاز نام نویسی معتکفان از امروز، عنوان داشت: علاقه مندان با مراجعه به مساجد محل برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و تارنمای اداره کل تبلیغات اسلامی به نشانی www.tebyan_lorestan.ir می توانند نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: آیین معنوی اعتکاف ایام البیض از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب با حضور اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایی به ویژه نسل جوان در مساجد برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت بیش از 250 مبلغ در برپایی مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته 70 قاری قرآن و ۱۰ مداح در کنار مبلغان اعزامی عهده دار اجرای برنامه های دینی و فرهنگی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ هزار نفر در ۱۶۸ مسجد استان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند، یادآور شد: از این تعداد ۸۲ درصد جمعیت جوانان را جوانان تشکیل دادند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به استقبال نسل جوان از آیین معنوی اعتکاف خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال آمار شرکت کنندگان جوان در این مراسم معنوی بیشتر شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات