۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۸۸۸۳۲
اردوغان:

به مبارزه با تروریست ها در داخل و خارج از ترکیه ادامه می دهیم

رییس جمهوری ترکیه گفت: به مبارزه بی امان و مستمر با تروریست ها تحت هر عنوان و نامی در داخل و خارج از ترکیه ادامه خواهیم داد.
اردوغان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه طی سخنرانی انتخاباتی در آنکارا افزود: ترکیه به راه خود در پاکسازی گروه های تروریستی داعش و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) در خارج از کشور مانند جرابلس، راعی، دابق و الباب ادامه خواهد داد.

این سخنان اردوغان در حالی اعلام شد که وی ساعاتی بعد در نشست شورای امنیت ترکیه برای پایان دادن به عملیات سپر فرات که با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش و سایر گروههای تروریستی طراحی شده بود، رای مثبت داد.

وی در سخنرانی دیشب خود مدعی شد که نیروهای امنیتی ترکیه کمر تروریسم را شکسته و وارد لانه‌های آنها در کوه های تندورک، جودی و گابار و دره بسلر شده اند.

اردوغان همچنین مبارزه با تروریسم را در راستای ارتقا و پیشرفت ترکیه خواند و افزود: در زمینه استخدام، اشتغالزایی و سرمایه گذاری پیشرفت های زیادی خواهیم کرد و پس از همه پرسی تغییرات قانون اساسی در 16 آوریل، ترکیه بهتر از امروز خواهد شد.

وی با رد دخالت حزب عدالت و توسعه در محدودسازی آزادی ها بیان کرد: برخی ها دروغ پردازی می کنند و برخی نیز به این دروغ ها تن می دهند ولی هر کسی بخواهد آرامش ترکیه را به هم بزند، بدون شک تاوان پس خواهد داد.

به گزارش ایرنا، سخنرانی انتخاباتی مقامات ترکیه برای جلب رای 'آری' به همه پرسی اصلاح 18 ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی تا زمان برگزاری این انتخابات در تاریخ 16 آوریل سال جاری میلادی (27 فروردین ماه) ادامه خواهد داشت.

همچنین برای برگزاری این انتخابات، 164 هزار صندوق رای در داخل ترکیه پیش بینی شده و علاوه بر این، در 57 کشور نیز برای اخذ آرای اتباع ترکیه در خارج از کشور برنامه ریزی شده که رای گیری از آنها در 120 نمایندگی سیاسی و در 32 واحد گمرکی انجام می شود.

در مجموع برای شرکت در همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه افزون بر 58 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

انتخابات همه پرسی تغییرات قانون اساسی با حواشی مهمی برای ترکیه همراه بوده به طوری که موجب تنش و تیرگی روابط این کشور با برخی کشورهای اروپایی شد.

دولت ترکیه در انتخابات همه پرسی قانون اساسی این کشور چشم امید به آرای مثبت همه اتباع ترکیه ساکن داخل و خارج از این کشور دارد./994/ب102/ف

ارسال نظرات