۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۸۷۰۴۶
مفتي مصر:

مبارزه با تروریسم نیازمند تلاش همگانی و تبادل تجربه است

مفتی مصر با اشاره به گسترش اندیشه افراطی در جهان اظهار داشت که تنها راهکار مبارزه با گفتمان خشونت‌گرایی وحدت همگانی نهادهای دینی است.
شوقی علام مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با محمد فطریش مفتی سنگاپور به بحث و بررسی راهکارهای همکاری میان دارالافتا و بخش افتای سنگاپور پرداخت.

علام در این دیدار بر آمادگی دارالافتا برای تقدیم هرگونه حمایت شرعی از مسلمانان سنگاپور، آموزش مفتیان و آماده سازی آنان جهت مقابله با هرگونه افکار افراطی تاکید کرد.

مفتی مصر خاطر نشان کرد: همکاری میان دولت‌ها و موسسه‌ها در عرصه مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم به مساله مهمی تبدیل شده زیرا اندیشه افراطی خطری برای مردم و خصوصا جوانان است.

وی افزود: تقویت جوانان از جهت علمی و عقلی که در معرض افتادن در تله‌ خشونت گرایی هستند، نیازمند تبادل تجربه و وحدت همگانی است تا بتوان در برابر گروه‌های افراطی و تروریستی ایستاد زیرا امروز دیگر کشوری نیست که از خطر تروریسم در امان باشد.

از سوی دیگر مفتی سنگاپور با اشاره به جایگاه والای دارالافتای مصر در نزد مردم سنگاپور تصریح کرد: تاریخ کهن و تجربه غنیّ درالافتا سبب شده تا مسلمانان سراسر جهان در امنیت و آرامش خاطر زندگی کنند.

فطریش در پایان نسبت به استفاده از تجربیات دارالافتا در عرصه آموزش مفتیان و تبادل تجربه‌های دوطرف در رویارویی با اندیشه افراطی اظهار امیدواری کرد./981/ب902/د

 

ارسال نظرات