۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۸۵۹۰۷
لاریجانی خبر داد؛

پيش بيني ۵ هزار ميليارد تومان اوراق مشارکت براي پروژه‌هاي اصلي كشور

ریيس مجلس شوراي اسلامي از متروی قم به عنوان يكي از پروژه‌هاي اصلي شهر نام برد و گفت: در برنامه ششم براي تكميل پروژه‌هاي اصلي كشور برنامه‌ريزي و براي آنها پنج هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت درنظر گرفته شده است
لاریجانی رییس مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، دكتر علي لاريجاني در مراسم افتتاح تقاطع غير همسطح مقداد و افزايش ۶۰ هزار متر مربع فضاي سبز شهري قم با بيان اينكه اين پروژه وضعيت ترافيكي شهر قم را بهبود مي‌بخشد، اظهار كرد: اميدواريم پروژه‌هاي شهري مشكلات ترافيكي را رفع و با نگاه آينده‌نگري مشكلات شهر را پيش‌بيني كرده و زمينه حضور گسترده زائران را فراهم سازد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه شهرداري با آينده‌نگري به دنبال ساماندهي وضعيت ترافيكي است، اضافه كرد: قم رشد جمعيتي قابل توجهي داشته است به همين علت برخي از خيابان‌ها گنجايش اين جمعيت را ندارد.

دكتر لاريجاني از مترو به عنوان يكي از پروژه‌هاي اصلي شهر قم نام برد و تصريح كرد: در برنامه ششم براي تكميل پروژه‌هاي اصلي كشور برنامه‌ريزي و براي آنها پنج هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت درنظر گرفته شده است.

وي با اشاره به وضعيت منوريل قم، عنوان كرد: منوريل براي شهروندان شهر قم سوهان روح شده است به همين علت با وجود وضعيت نامطلوب كنوني بايد به شيوه ممكن مورد استفاده قرار گيرد هر چند از اساس مونوريل جايگاهي براي حمل و نقل با كيفيت در شهر قم نداشته است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي روند پيشرفت پروژه‌هاي عمراني شهر قم را مطلوب خواند و يادآور شد:‌ اينكه پروژه‌هاي رفع كننده مشكل ترافيك در دستور كار شهرداري قم قرار گرفته خوشحال كننده است و اميدواريم با استفاده از اعتباراتي كه براي سال شهرداري پيش‌بيني شده است شهر قم به پيشرفت‌هاي بيشتري برسد.

 لاريجاني با بيان اينكه حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور و احمد اميرآبادي فراهاني در مجلس شوراي اسلامي فعاليت‌هاي مطلوبي را براي شهر قم دنبال مي‌كنند، اظهار كرد: اميدواريم با ساماندهي پروژه‌ها آسايش رواني شهروندان شهر قم را فراهم كرده تا اين شهر به پايتخت فرهنگي جهان اسلام شود؛ چرا كه اين فرصت مي‌تواند فضا را براي قم مطلوب‌تر سازد.

وي ضمن تقدير از اهتمام نيروهاي شهرداري قم نسبت به پيشبرد پروژه‌هاي شهري، گفت: تلاش اين افراد به خوبي قابل مشاهده است؛ در شرايط كنوني كشور مباحث مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي مطرح است اما اگر آباداني به عنوان يك دغدغه جدي درنظر گرفته شود ديگر مشكلات نيز برطرف مي‌شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: با نگاه عميق رهبر انقلاب اسلامي به موضوع‌هاي اصلي كشور زمينه‌ها فراهم شده و دغدغه‌ها در دولت، مجلس و ديگر بخش‌ها به سمت آباداني است اگر اين روحيه طي سال‌هاي آينده استمرار داشته باشند جايگاه ايران در جهان تثبيت مي‌شود.

 لاريجاني رفع نيازهاي مردم را اولويت‌هاي مهم كشور خواند و افزود: با توجه به جايگاه ايران در سطح منطقه بخش‌هاي مختلف كشور بايد به دنبال رونق توليد و رفع مشكلات مردم باشند و اميدواريم اين روحيه در همگان وجود داشته باشد تا همه رفع دغدغه‌ها را به عنوان يك وظيفه تلقي كنند./872/د102/ج

ارسال نظرات