۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۸۵۵۲۶
امام جمعه شهرضا:

حفظ فرهنگ اصیل و دینی مردم وظیفه مسؤولان است

امام جمعه شهرضا گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ اصیل و دینی مردم جامعه حفظ شود، وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی و مراکز دینی جامعه این است که برنامه‌هایی را برای تقویت باورهای دینی نسل جوان و حفظ اعتقادات سایر مردم برگزار کنند.
امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امام جمعه شهرستان شهرضا ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، بیان کرد: در ستاد نوروزی شهرستان باید به گونه‌ای عمل شود که شهرضا به عنوان شهر علما و حکما و دیار شهیدپرور استان معرفی شود و دیگران با فرهنگ و آداب و روسم مذهبی مردم آن آشنا شوند.

وی اظهار کرد: اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان باید در محل ستاد احیای آماده باشند تا در صورتی که نیاز به تذکر موارد شرعی احساس شد طبق اصول شرعی اقدام کنند؛ باید تلاش کنیم تا فرهنگ اصیل و دینی مردم جامعه حفظ شود، وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی و مراکز دینی جامعه این است که برنامه‌هایی را تقویت باورهای دینی نسل جوان و حفظ اعتقادات سایر مردم برگزار کنند.

امام جمعه شهرستان شهرضا همچنین عنوان کرد: یکی از مواردی که بارها مشاهده شده و از سوی افراد مؤمن نسبت به ترک آن سفارش شده، درج نام بانوان متوفا در اعلامیه‌های فوتی و بر روی سنگها قبر است، فرهنگ غنی و اصیل مردم شهرستان شهرضا از گذشته اینگونه بوده است که کسی حاضر به ذکر نام همسر خود در مجامع عمومی نبوده و به همین دلیل این عرف پسندیده باید حفظ شود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به درخواستهای مردمی برای مقابله با سرقت احشام، اظهار کرد: ما وظیفه داریم در هر شرایطی بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم و در این زمینه اگر نیروی انتظامی با مشکلاتی نظیر کمبود نیروی انسانی مواجه است، می‌تواند از نیروهای مردمی بسیج و سپاه نیز برای تأمین امنیت منطقه کمک بگیرد.

وی با اشاره به فروش برخی از آلات موسیقی در برخی از مغازه‌ها، بیان کرد: فروش آلات موسیقی از نظر شرع صحیح نیست و حتی در معرض نمایش گذاشتن آن نیز ایراد دارد و لازم است در این مورد با افراد تذکر داده شود.

امام جمعه شهرضا گفت: مراکز فرهنگی و آموزشگاه‌های هنری با روح و روان کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند به همین دلیل باید از انجام هر اقدامی که اعتقادات این افراد را خدشه دارد می‌کند، پرهیز کنند، ائمه و معصومین(ع) اساس دیانت و رکن اعتقادی ما هستند و لازم است حرمت ایام ولادت و شهادت آن بزرگان حفظ شود.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: همه ما در برابر ترویج فرهنگ دینی و تقویت باروهای مذهبی در جامعه مسؤولیت داریم، یکی از مهمترین دستورات دینی که نباید نسبت به آن بی توجهی شود اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است زیرا اقامه سایر احکام و دستورات دینی نیز بر آن استوار است، فریضه امر به معروف و نهی از منکر نوعی نظارت و مراقبت عمومی در رعایت موازین شرعی و اجرای احکام دینی در جامعه است.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید حاج محمدابراهیم همت در 17 اسفندماه، بیان کرد: امنیت و آرامشی که امروز در کشور حکمفرما است مرهون تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و جانفشانی و ایثار شهیدان است که همه باید قدردان آن باشیم؛ شهدا حق بزرگی بر عهده همه ما دارند، آنان جان پاک خود را در راه دفاع از دین و اعتقادات مذهبی فدا کردند و اکنون وظیفه همه مردم است که با رعایت احکام شرعی حافظ خون آنها باشند.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: شهید همت معلمی دلسوز و مجاهدی مخلص و ولایتمدار و دوستدار امام(ره) بود که در تمام دوران عمر در خدمت اسلام و انقلاب بود و در نهایت در همین راه به درجه شهادت نائل شد./202/868/ب1

ارسال نظرات