۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۸۴۸۶۲
امام جمعه شهرری:

پیروزی مردم یمن برابر با مرگ وهابیت است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه وضعیت مردم یمن دل هر آزاده و دردمندی را به خراش می‌آورد، گفت: پیروزی مردم یمن برابر با مرگ وهابیت است.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور نمازگزاران ولایتمدار و شهیدپرور شهرری برگزار شد، گفت: مردم ولایی ما در مراسم سوگواری شهادت مظلومانه حضرت طاهره صدیقه(س) سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «مزد رسالت من مودت و دوستی با خاندان من است» ملت ایران مزد رسالت را در این ایام به‌ خوبی ادا کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شاهچراغی با بیان اینکه شهدا در آسمان و زمین نامدار هستند و نباید آنان را گمنام نامید، بیان داشت: روز گذشته مردم در تشییع شهدای والامقام خوش درخشیدند.

وی با اشاره به چهاردهم اسفند که روز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) است، گفت: یکی افتخارات این سازمان پیوندی است که با نام امام راحل دارد، انفاق به فقرا و مستمندان گره‌گشا برای فرد احسان کننده است.

امام جمعه شهرری با اشاره به هفته درختکاری، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «اگر کسی درخت خرما و سدر را آبیاری کند ثواب آن برابر است با سیراب کردن یک انسان مومن»، امروز نه تنها لازم است از قطع درختان جلوگیری شود بلکه ضروریت دارد که در کاشت درختان نیز تلاشی وافر صورت بپذیرد و با قطع کنندگان درختان با شدت و حدت برخورد شود چراکه اگر در کاشت درخت و حفاظت از آن دقت صورت می‌گرفت ما امروز شاهد ریز گردهای فلج‌کننده و آزاردهنده در خوزستان و سایر شهرها نبودیم.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با خرید تولید ملی در کشور محقق می‌شود، گفت: مردم اگر می‌خواهند کلام رهبری در این زمینه همانند دیگر سخنان ایشان که تنها روی کاغذ ماند و محقق نشد، عملی شود باید برای خرید سال، خرید خود را اختصاص به خرید کالای ایرانی قرار دهند و از خرید اجناس قاچاق به جد اجتناب کنند این چنین است که مردم می‌توانند در جامعه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرده و با حمایت از تولید داخلی آن را در کشور تقویت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهچراغی درباره وضعیت عراق و سوریه، تصریح کرد: عراق و سوریه با مقاومتی که از خود نشان دادند در آستانه پیروزی قرار دارند آنان کمر داعش را شکستند، شکست داعش در اصل شکست مفتضحانه آمریکا، اروپا و متحدان منطقه‌ای آنان است.

امام جمعه شهرری با اشاره به وضعیت اسفبار مردم یمن، اظهار داشت: وضعیت دلخراش مردم ، مجروحان و کودکان بی‌دفاع یمنی دل هر دردمند و آزاده‌ای را به درد می‌آورد، عربستان مدعی بود که طی کمتر از یک هفته یمن را فتح خواهد کرد اما دو سال است روی مردم مظلوم یمن بمب فرومی‌ریزد و به نسل‌کشی خود پافشاری دارد زیرا می‌داند که پیروزی مردم یمن برابر با مرگ وهابیت است./813201/ب2/

ارسال نظرات