۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۴۱۳
امام جمعه موقت مشهد:

رسیدگی به معیشت مردم اولویت مسؤولان باشد

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به نیازهای منطقی خانواده گفت: مجلس، دولت، مسؤولان و مدیران موظفند وضعیت معیشتی را طوری تنظیم کنند که مرد برای تأمین نیازهای منطقی نسبت به زن و فرزندانش شرمنده نباشد.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، سه شنبه شب در ویژه برنامه های ایام فاطمیه حرم مطهر رضوی در رواق دارالمرحمه بیان کرد: زن و فرزند به طور منطقی نیازهایی دارند، نظام نباید شرایط زندگی را به حدی برساند که مرد برای تأمین نیازهای منطقی معیشتی نسبت به زن و فرزندانش شرمنده باشد.

وی تصریح کرد: معیشتی که رهبر انقلاب برآن تأکید دارند نیز همین است بنابراین مجلس، دولت، مسؤولان و مدیران موظفند وضعیت معیشتی مردم را طوری تنظیم کنند که کمر مرد زیر بار تأمین مخارج زندگی خم نشود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه متذکر شد: یک فرد باید یک چهارم تا یک سوم وقت خود را صرف امور اقتصادی کند و در سایر اوقاتش باید به عرصه های دیگر مطالعه، تفریح، صله رحم، لذت حلال و عبادت بپردازد.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: لذت حلال حق همه افراد است اما متأسفانه شاهدیم که عده ای با چند شیفته سرکار بودن در شبانه روز برای تأمین نیازهای مادی از نیازهای معنوی و لذت های حلال باز می مانند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه مطرح کرد: مسؤولان و مدیران نباید نسبت به این موضوع رضایت داشته باشند، نباید از اختلاس های میلیاردی که می توانند جلوی آنها را بگیرند، بگذرند، اختلاس های کذایی که در یک مورد پنج میلیارد صرف یک گردنبند برای همسرش شده است.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص شخصت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: آنچه فاطمه را فاطمه کرد بندگی، عشق به خدا و ترس از او بود، شوهرداری همراه با زهد انقلابی، تربیت فرزندانی چون حسنین و زینبین؛ کل رشته امامت از دامان حضرت زهرای اطهر است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه این ویژگی ها در زنان جامعه ما بیشتر جلوه کند به حضرت فاطمه(س) نزدیک تر و مقام بالایی دارند که نخستین اصل آن عشق به همسر و دوم دوم داشتن صداقت، وفاداری و امانتداری در طول زندگی مشترک است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: سوم داشن زهد انقلابی بدین معنا که دلبسته شوهر نباشد، دلبستگی متفاوت از عشق است انسان چنانچه دلبسته شود اسیر می شود که زن نباید در خانه شوهر اسیر باشد و اصل چهارم در شوهرداری این است که زن برای مرد تسلای خاطر و سبب سبک کردن رنج او باشد.

وی ابراز کرد: متأسفانه برخی زنان منزلت را در زیورآلات، لباس، آرایش و تزئینات ظاهری می دانند، زیباگرایی، خودنمایی، عشوه گری، طنازی جزو ذات زن است که باید فقط برای شوهرش بروز کند.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: واردات کالاهای آرایشی در ایران بسیار بالاست کما اینکه بسیاری از آنها تقلبی است که اگر کنترل شود، می توان با راه اندازی کارخانه هایی زمینه اشتغال چندین هزار جوان در کشور را فراهم کرد./201/1308/ب1

ارسال نظرات