۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۸۴۴۰۹
حجت الاسلام رفیعی:

اختلاس و دزدی‌های نجومی ناشی از فراموشی معاد است

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه معادباوری مانع اختلاس و دزدی‌های نجومی می‌شود، گفت: انسان معادباور واقع نگر، جامع نگر و هدف گرا است.
حجت الاسلام دکتر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در دومین شب از مراسم عزاداری شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) که با حضور رهبر معظم انقلاب و مردم عزادار و ولایتمدار در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه(س) جایگاه بلند و رفیعی نزد خداوند متعال دارد.

وی با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در نزد خداوند متعال، بیان داشت: خشم و رضایت حضرت فاطمه(س) محور خشم و رضایت خداوند است، این نشان از عصمت و مصونیت محض حضرت زهرا(س) دارد.

حجت الاسلام رفیعی در تبیین جایگاه حضرت زهرا(س) نزد پیامبراکرم(ص)، ادامه داد: زمانی که ایشان بر پیامبر(ص) وارد می‌شدند پیامبر(ص) به احترام حضرت بلند می‌شدند سلام می‌کردند و در جایگاه خود می‌نشاندند و صورت ایشان را می‌بوسیدند.

استاد حوزه علمیه درباره منزلت و شان حضرت فاطمه(س) نزد ائمه معصومین(ع)، اضافه کرد: امام صادق(ع) فرمودند: خانه‌ای که در آن فاطمه نامی باشد برکت در آن منزل وجود دارد؛ جبرئیل پس از رحلت رسول خدا(ص) به حضرت زهرا(س) فرود می‌آمد و به ایشان عرض تسلیت کرده و حضرت را تسکین می‌دادند.

وی معاد باوری را یکی از اصول حاکم در سیره حضرت زهرا(س) بیان کرد و گفت: منشاء همه ناهنجاری‌ها، حقه‌ها، گناهان، انجام محرمات و ترک واجبات ناشی از ضعف اعتقاد به معاد است انسان معادباور واقع نگر، جامع نگر و هدف گرا است.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: معاد باوری زمینه رعایت حقوق اجتماعی را فراهم می‌آورد و مانع ظلم کردن به دیگران می‌شود به همین دلیل امروز عده‌ای در فضای مجازی از روی نادانی و یا مغرضانه به سبک جلوه دادن امر معاد پرداخته‌اند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: معاد باوری سبب مستحکم شدن توحید و اعتقادات انسان می‌شود و نخستین حربه شیطان، سست کردن اعتقاد انسان نسبت به معاد و قیامت است.

وی با بیان اینکه معادباوری مانع اختلاس و دزدی‌های نجومی می‌شود، گفت: انسان معادباور اهل گناه نمی‌شود امام علی(ع) در نامه‌ای که به یکی از کارگزارن که از بیت المال دزدی کرده بودند اینگونه می‌نویسند« ای ابن عباس! بیت المال ارث پدرت بود که برداشتی و مصرف کردی، آیا تو ایمان به قیامت نداری» آرامش در قیامت برای انسانهای متقین است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه یاد معاد بازدارنده است، ادامه داد: بی‌تفاوتی نسبت به معاد انسان را اختلاس‌گر و گناه‌کار می‌کند./813/202/ب1

ارسال نظرات