۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۸۴۲۶۰
معاون رییس جمهور:

تخصیص 10 هزار میلیارد تومان ویژه آب و محیط زیست خوزستان

نوبخت با اشاره به این که رییس جمهور با توجه به نخستین سفری که به استان خوزستان داشته و مأموریت دولت یازدهم را اجرای منویات و تصمیمات رهبرمعظم انقلاب برای اجرایی کردن تسطیح و آماده کردن 550 هزار هکتار اعلام کرده بود، گفت: طرح 550 هزار هکتاری تاکنون پیشرفت خوبی داشته ولی کامل نشده است.
نوبخت

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز در حاشیه بازدید هوایی از مناطق مختلف خوزستان گفت: هدف بنده از سفر به خوزستان تأکید و تصمیم رئیس جمهور است که در جلسه شورای اداری روز پنجشنبه به مردم این استان قول داده بود.

وی با اشاره به این که رئیس جمهور با توجه به نخستین سفری که به استان خوزستان داشته و مأموریت دولت یازدهم را اجرای منویات و تصمیمات رهبرمعظم انقلاب برای اجرایی کردن تسطیح و آماده کردن 550 هزار هکتار اعلام کرده بود، ادامه داد: در سفرهای پیشین همواره این طرح مورد نظارت و پیگیری قرار گرفت و مسؤولیت نظارت بر این کار به ویژه از منظر مالی به سازمان برنامه و بودجه کشور محول شد.

نوبخت ضمن بازدید از کانون های گرد و غبار از مناطق دیگر خوزستان که ظرفیت بالقوه کشاورزی دارند، دیدن کرد و این ظرفیت ها را جهت بالفعل کردن مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

معاون رییس جمهور، پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی مسئولیت نظارت مالی این کار را بر عهده داشته است، ادامه داد: طرح مذکور تاکنون پیشرفت خوبی داشته ولی کامل نشده به ویژه اینکه ما مناطقی از استان خوزستان را در شمول این 550 هزار هکتار می دیدیم و می بینیم.

وی با اشاره به این که برخی مناطق خوزستان از ظرفیت کشاورزی بالایی برخور دارند اما تحت پوشش طرح 550 هزارهکتاری قرار نگرفته اند، بیان داشت: برخی از مناطق خوزستان می توانند در راستای تکمیل و اثر بخشی بیشتر طرح 550 هزارهکتاری مورد اقدام قرار بگیرد. البته در بخشی از طرح 550 هزار هکتاری همکاران من در وزارت نیرو نظر داشتند که مشکل تأمین آب جدی است اما خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته برای تأمین آب 550 هزار هکتار مشکلی نداریم و این کار امکان پذیر است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به این که در لایحه برنامه ششم تهیه شده سال 93 و لایحه بودجه سال آینده اولویت آب را جزء مؤکدات دولت قرار داده ایم، بیان داشت: آب و فاضلاب، محیط زیست و حمل و نقل ریلی بسیار مورد تأکید است که بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این امور با توجه به اولویت استان خوزستان و به طور کلی شرق اهواز و این استان درنظر گرفته شده است.

نوبخت ادامه داد: در سفر رئیس جمهور برای تأمین یک هزار و 600 میلیارد تومان تعهد از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت که این رقم را تخصیص داده و به تناسب پیشرفت کار هم پرداخت صورت گرفته و خواهد گرفت.

معاون رییس جمهور در پایان گفت: قصد انشا و اراده انجام کار به حول قوه الهی و با این ایام که متعلق به حضرت زهرا (س) است ما از این سلسله جلیله اهل بیت(ع) استمداد می طلبیم که از خداوند بخواهند ما خدمتگزاران کوچک نظام را در خدمتگزاری به مردم بزرگوار ایران موفق و منصور کند./9453/102/ب1

ارسال نظرات