۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۸۲۶۴۱
در حرم رضوی صورت گرفت؛

تبیین جایگاه حضرت فاطمه در کلام اهل بیت

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: نباید تنها به ظاهر روایاتی که در مورد حضرت زهرا(س) بیان شده بسنده کرد و از آن لذت برد بلکه باید آن‌ها را در زندگی روزمره و جامعه نهادینه کنیم.
حجت الاسلام اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه سه‌شنبه در جمع زائران بارگاه رضوی به تبیین جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در کلام اهل بیت(ع) پرداخت و بر ضرورت کسب معرفت و شناخت نسبت به این بانوی بزرگوار تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر افزایش معرفت نسبت به حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در سخنی تأکید می‌کنند که اگر خداوند معرفت و ولایت اهل بیت(ع) را به فردی عنایت کند،‌ گویا تمام خیرات عالم را یکجا به پای او ریخته است.

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان این‌که تنها با مطالعه و تفکر و استفاده از عقل نمی‌توان نسبت به اهل بیت(ع) معرفت پیدا کرد، گفت: معرفت به معنای کسب یک شناخت عمیق باطنی است که تبدیل به عقیده، یقین و ایمان انسان می‌شود و این معرفت را تنها خداوند باید عنایت کند.

وی ادامه داد: نباید به روایت‌هایی که در مورد حضرت زهرا(س) بیان شده است به صورت ظاهری و دکور توجه کرد و لذت برد بلکه باید سیره و زندگی ایشان را وارد جامعه،‌ دانشگاه‌، بازار، مجالس و سایر جنبه‌های زندگی‌مان بکنیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر حضرت فاطمه زهرا(س) را به حق می‌شناختیم و حقش را ادا می‌کردیم، در هیچ یک از جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی‌مان با موضوعی که خلاف نظر ایشان و اهل بیت(ع) باشد برخورد نمی‌کردیم و در تمام این عرصه‌ها از جمله مجالس عروسی، تجارت در بازارها و مهم‌تر از همه دفاع از دین و ولایت و دشمن ستیزی،‌ فاطمه صفت رفتار می‌کردیم.

حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: طبق کلامی از پیامبر اکرم(ص) اگر نور حضرت فاطمه(س) بر فرد یا جامعه‌ای بتابد آن جامعه از گمراهی نجات و به سوی ولایت اهل بیت(ع)‌ هدایت می‌شود، از این روی باید دقت کنیم تا با رفتارهایمان در برابر این نور دیوار و حجاب ایجاد نکنیم.

وی در ادامه به بیان روایات هایی از اهل بیت(ع) در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) و اهمیت معرفت شناسی نسبت به ایشان پرداخت./202/1308/ب1

ارسال نظرات