۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۸۱۰۲۵
امام جمعه شهرضا:

انقلابی بودن به معنی پیرو ولایت بودن است

امام جمعه شهرضا گفت: انقلابی بودن به معنی پیرو ولایت بودن است، اگر کسی خواست انقلابی باشد و انقلابی بماند، باید رهبری انقلاب و نهادهایی که مرتبط با رهبری است را یاری کند.
امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امام جمعه شهرضا شامگاه امروز در گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون شهرضا که با هدف هم اندیشی جامعه روحانیت، مدیران و اساتید مدارس علمیه و ائمه جماعات مساجد شهر و روستاهای شهرستان شهرضا در مسجد حضرت صدیقه طاهره(س) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و نیز ایام‌فاطمیه، بر همدلی و همزبانی روحانیان و ائمه جماعات در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی تاکید کرد و افزود: حضور ائمه جماعات در گردهمای مختلف و اجتماع‌های گوناگون و حضور آنان در صف اول نماز جمعه باعث دلگرمی و همدلی و وحدت بیشتر این قشر تاثیرگذار خواهد بود.

وی تأکید کرد: انقلابی بودن به معنی پیرو ولایت بودن است، اگر کسی خواست انقلابی باشد و انقلابی بماند، باید رهبری انقلاب و نهادهایی که مرتبط با رهبری است را یاری کند.

امام جمعه شهرضا گفت: اختلافات در سطح شهرستان نباید به مرکز استان و مرکز کشور منتقل شود و باید با همفکری و سعه صدر مسؤولان در خود شهرستان حل و فصل شود.

رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، مشکلات فرهنگی جامعه امروزی را شامل مواردی از جمله فقر و فساد و اعتیاد دانست و اظهار کرد: همه روحانیان و ائمه جماعات لازم است تا با همدلی و تلاش بیشتر در این مسائل وارد صحنه شوند و به حل مشکلات پرداخت.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: لازم است روحانیون از تمایل به جناح‌ها و خطوط سیاسی پرهیز کرده و با دلسوزی پدرانه مردم را به شرکت در انتخابات و فعالیت های انقلابی دعوت کنند.

روحانیت مهمترین رکن ایجاد وحدت در جامعه است

حجت الاسلام نعمت‌الله جعفری، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت شهرضا  نیز در این مراسم عنوان کرد: وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب اسلامی و غلبه بر مشکلات مختلف در طول دوران بعد پیروزی نهضت انقلاب اسلامی تااکنون بوده است.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ پرشکوه حکومت جمهوری اسلامی، هرگاه اختلاف و نزاع و جناح‌گرایی و گرایش یه گره‌ها و دسته‌جات مختلف در بین مردم ایجاد شد، مشکلات و فتنه‌هایی در مسیر حرکت انقلاب و نظام  ایجاد شد و موانعی به دنبال آنها شکل گرفت و تبعات و تلفات مادی و معنوی نیز به همراه داشت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت شهرضا در ادامه افزود: صنفی که باید وحدت و انسجام اجتماعی را ایجاد و گروه‌های مختلف مردمی را به هم نزدیک و اتحاد را در بین مردم ایجاد کند و تقویت کند، جامعه روحانیت هستند، آنان همواره در طول تاریخ شیعه، باعث  اتحاد طبقات مختلف مردم شده‌اند.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: روحانیت باید در گام نخست در بین خود اتحاد و اتفاق ایجاد و برای حفظ آن تلاش کنند تا بتوانند محور وحدت بقیه آحاد و اصناف جامعه باشند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرضا تأکید کرد: اگر خلاف و انحرافی در رفتار مسئؤلان یا دست اندرکاران نظام دیده شد، نباید اجازه دهیم این موضوع باعث ایجاد تشنج و اختلاف در جامعه شود و در مقابل باید با خویشتن داری این موضوع را کنترل و در صورت لزوم به مقام مافوق آن مسؤول گزارش دهیم و از انتقال موضوعات اختلاف‌انگیز به میان مردم و در کانون جامعه باید خودداری کرد./868/202/ب1

ارسال نظرات