۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۸۰۷۹۱

رقابت 800 فعال قرآنی از شهرضا و دهاقان در پنجمین آزمون کتبی حفظ قرآن کریم

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شهرضا و دهاقان گفت: 800 فعال قرآنی از شهرستانهای شهرضا و دهاقان، در پنجمین دوره آزمون کتبی حفظ قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
حجت الاسلام ابراهیمی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا ابراهیمی عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری آزمون کتبی قرآن کریم شهرضا که در محل اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: آموزش و فراگیری قرآن یکی از مواردی است که در روایات بسیاری برآن تأکید و از آن به عنوان یکی از بهترین کارها یاد شده است، آموزش قرآن مي‌تواند در قالب يك يا چند فعاليت ياددهي و يادگيري با محوريت قرآن‌آموزی مانند گوش دادن به قرائت قرآن، روخواني، حفظ، زيباخواني، فهم و درك معناي آيات و آشنايي با داستانها و نكات آموزنده و جذاب قرآن كريم، انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش قرآن کریم از دوران کودکی، اظهار کرد: آموزش قرآن در دوره پيش از دبستان ضروری  و امکان‌پذير است، آموزش اوليه قرآن با استناد به تجربه‌هاي عملي کودک در زمينه کسب مهارتهای زباني و همچنین تجربه‌هاي آموزش قرآن پيش از آموزش رسمي که در تاريخ گذشته کشورمان و تجربه برخي از نهادهاي مردمي در دهه‌هاي اخير وجود داشته، قابل اجرا است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شهرضا و دهاقان بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در طول سال 2 مسابقه قرآنی برگزار می‌کند که یکی از آنها مسابقات حفظ، قرائت،‌ ترتیل، معارف، اذان و دعاخوانی این سازمان است که سی و نهمین دوره آن امسال برگزار شد و دیگری مسابقات کتبی حفظ قرآن کریم است که از آن به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور یاد می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: مسابقات کتبی قرآن کریم از سال 91 آغاز و امسال برای پنجمین سال متولی در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور برگزار می‌شود و در شهرستانهای شهرضا و دهاقان نیز در سال 93 تعداد 800 نفر، در سال 94 تعداد 700 و در این دوره حدود 800 فعال قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: امسال آزمون کتبی حفظ قرآن قریم در شهرستان با شرکت حدود 35 فعال قرآنی مرد و حدود 271 فعال قرآنی خانم از شهرستان شهرضا و حدود 100 فعال قرآنی خانم و 7 فعال قرآنی مرد از شهرستان دهاقان برگزار می‌شود، همچنین در این آزمون 284 نفر از زندانیان زندان شهرضا و 40 نفر از برادران و 40 نفر از خواهران اعزامی از گروه 22 توپخانه ارتش مستقر در شهرضا نیز شرکت می‌کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شهرضا و دهاقان گفت: آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال 95 در این شهرستان در 4 شعبه برگزار می‌شود که شعبه مرکزی در دارالکریمه حضرت رقیه(س)، شعبه شماره 2 در دهاقان، شعبه سوم در زندان شهرضا و شعبه چهارم در گروه 22 توپخانه ارتش قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: شرکت کنندگان در این آزمون در زمینه‌های حفظ جزء سی، جزءهای سی و یک، جزءهای سی، یک و دو، پنج جزء، ده جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ  کل قرآن کریم و تحت نظارت چهار نفر کارشناس حافظ کل قرآن، شش نفر از مربیان طرح ملی حفظ قرآن کریم و دو نفر مراقب، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند./203/868/ب1

ارسال نظرات