۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۸۰۶۲۷
آیت الله مجتهد شبستری:

حفظ و مرمت عتبات عالیات تعظیم شعائر است

امام جمعه تبریز با تقدیر از فعالیت های ستاد باسازی عتبات عالیات، گفت: توجه به نگهداری و به سازی بناهای مقدس مصداق بارز حفظ و تعظیم شعائر و ترویج دین مبین اسلام است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی حفظ و مرمت اماکن مقدس را یک امر ضروری دانست و اظهار داشت: بازسازی و مرمت عتبات عالیات مصداق بارز خدمت به مومنان است.

وی با تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته از سوی این نهاد ارزشمند معنوی، ابراز داشت: توجه و تلاش بیش از پیش برای بازسازی و مرمت اماکن مقدس لازم است، اماکن مقدس معصومان مراکز معنویت، ایمان و مسیر نمای حرکت تشیع در ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار در هر دوران است.

امام جمعه تبریز با تقدیر از فعالیتهای ستاد باسازی عتبات عالیات، ابراز داشت: توجه به نگهداری و به سازی بناهای مقدس مصداق بارز حفظ و تعظیم شعائر و ترویج دین مبین اسلام است، از این رو باید به آن توجه جدی داشت و آن را یک وظیفه برای خود دانست.

وی با اشاره به روایات فراوان وارده در رابطه با زیارت قبور ائمه اطهار (ع)، خاطرنشان کرد: تشرف به اماکن مقدس اسلامی بهانه و فرصتی برای شناخت و معرفت به ائمه اطهار است، از این فرصت باید برای بازنگری در احوالات معصومان و تدبر در آموزه های ارزشمند آنان استفاده کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقابله جبهه مقاومت اسلامی در منطقه با تروریستهای دست نشانده وهابیت و غرب، ابراز داشت: همه باید هر آنچه در توان دارند را در مسیر حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حریم ولایت و امامت به کار گیرند.

وی با تأکید بر اولویت کمک رسانی به مسلمانان جنگ زده و جبهه مقاومت، خاطر نشان کرد: با وجود اهتمام امت مسلمان برای حمایت از هم کیشان درگیر تروریسم، در سالیان گذشته عنایت قابل تقدیری در خصوص اهدای نذورات به اماکن مقدس شده و حمایت مناسبی صورت گرفت.

علی داداش زاده مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی نیز در این دیدار از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت نیم ضریح تل زینبه خبر داد و گفت: تمامی مراحل طراحی و ساخت این  سازه توسط هنرمندان استانی صورت می گیرد.

وی همچنین از اتمام ساخت انبار امام حسن مجتبی (ع) در کربلای معلی خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون مراحل تجهیز و زیباسازی این بنا از سوی متخصصان و  هنرمندان استانی در حال پیگیری است./203/854/ب1

ارسال نظرات