۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۸۰۴۹۷

سازمان‌های اسلامی آمریکا کمک‌های دولتی را رد کردند

شماری از سازمان های غیر دولتی اسلامی در آمریکا در اعتراض به اقدامات و سخنان اسلام ستیزانه رییس جمهور جدید این کشور، کمک های مالی دولت برای مقابله با افراط گرایی را رد کردند.
مسجد آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از سازمان‌های غیرانتفاعی اسلامی آمریکا با انتقاد از سیاست‌های اسلام‌ستیزانه ترامپ، رییس‌جمهور این کشور، کمک‌های مالی دولتی را که برای مقابله با «افراط‌گرایی» به آن‌ها داده می‌شود، نپذیرفتند.

این سازمان‌ها، از جمله مدرسه اسلامی کالیفرنیا کمک مالی دولت را که با ادعای سیاست مبارزه با افراط‌گرایی پیشنهاد شده، رد و از سیاست‌های تبعیض‌آمیز ترامپ علیه مسلمانان انتقاد کردند.

مدرسه اسلامی «بایان کلرمونت» در کالیفرنیا با رد کمک ۸۰۰ هزار دلاری دولت گفت: ما با دولتی همکاری داشته و خواهیم داشت که تبعیض در سیاست‌هایش نداشته باشد، اما با وجود اقدامات تبعیض‌آمیز دولت ترامپ علیه مسلمانان نمی‌توانیم این کمک را بپذیریم.

به نوشته ایکنا، این کمک مالی در راستای برنامه موسوم به مقابله با افراط‌گرایی خشن که در دوره باراک اوباما، رییس‌جمهور سابق، ایجاد شد، ارائه می‌شود.

هدف از این برنامه محدود کردن توانایی گروه‌های افراطگرا در جذب و به‌کارگیری افراد در اقدامات تروریستی بود، اما دولت ترامپ قصد دارد با تغییر این برنامه، تمرکز آن را منحصرا روی آنچه که وی «افراط‌گرایی اسلامی» می‌نامد، متمرکز کند./847/ب102/د

ارسال نظرات