۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۸۰۰۰۳
زاکانی:

امت انقلابی برای انتخابات متحد شوند

نماینده سابق مجلس با بیان این که شب قدر تغییر انتخابات است، گفت: جامعه نیازمند به تحول همه گیر دارد تا فاصله را به نقطه مطلوب انقلاب کم کند.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، پنجشنه شب در آخرین شب از سلسله نشست های بصیرتی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی را می توان در 3 سطح جهانی، منطقه ای و داخلی تحلیل کرد، گفت: در سطح جهانی انقلاب توفیقات بسیاری جدی داشته و با وجود عدم عمل درست و مناسب سیاست خارجی و دیپلماسی انقلاب اسامی به اندازه ای گیرایی داشته که توانسته اثر خود را بگذارد.

وی افزود: پس از رحلت امام راحل دشمنان فهمیدند که یکی از اشتباهات بزرگ آن ها رساندن پیام و بازگذاشتن زمینه انتقال فرمایشات امام راحل به سراسر جهان بود، از این رو درباره رهبر معظم انقلاب محدودیتی را اعمال کردند و مراقبت می کنند که فرمایشات ایشان در جامعه جهانی منتقل نشود.

زاکانی با بیان این که شرایط به سمتی رفته که امروز قطب مسلمانان و مستضعفین در عرصه بین المللی مانع رسیدن نظام سلطه و آمریکا به امیال و خواسته های آن ها شده است، اظهار داشت: تغییراتی که در سطح جهان اتفاق می افتد تغییری در این شرایط ایجاد نمی کند، یعنی وقتی از سال 89 در منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا انقلاب شرایط به سمتی رفت که مسلمانان درگیر جنگ ساخته شده توسط عناصر استکبار شدند آمریکا وعده داد که به سراغ چین برود وآن را مهار کند و سراغ روسیه هم رفت و سبب شد این دو کشور به هم پیوستگی پیدا کرده و قطبی را در عرصه جهانی تشکیل دهند.

وی ادامه داد: ما حصل این قطب پیامی بود که برای انقلاب اسلامی آمد که جمهوری اسلامی می خواهد با چین روسیه باشد یا آمریکا، نتیجه ای که در سوریه گرفته شد این حقیقت را ثابت کرد که روسیه برای آینده و حیات خود نیاز به حضور در نقشه راه انقلاب اسلامی در منطقه داشت، روسیه در نقشه راه انقلاب اسلامی نقش ایفا کرد نه این که انقلاب اسلامی تابع نقشه روسیه باشد، روسیه سود کرد اما این قدرت جهانی در نقشه راه انقلاب وارد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که در عرصه بین الملل توفیق و چینش ما کاملا معلوم و مشخص است، ابراز داشت: با وجود حصار تبلیغاتی دور کشور به ویژه دقت در نرسیدن پیام رهبر معظم انقلاب به جهانیان کارها پیش می رود، در عرصه منطقه ای هم ما بسیار موفق بوده ایم.

وی  خاطرنشان کرد: با وجود همه دسیسه ها وتوطئه ها، اندیشه ایران اسلامی اندیشه ای پیش رو  و تأثیرگذار است،در داخل کشور اثر انقلاب اسلامی دیده می شود که سبب شده پرونده استبداد در داخل کشور بسته شود،  ایران زمانی کشوری بود که بر اساس مبنا و الگوی غربی اداره می شد.

وی اضافه کرد: امکانات این کشور را به یغما می بردند، برای ما تصمیم گرفته و ما را اداره می کردند و استقلال نداشتیم، انقلاب اسلامی شرایط راتغییر داد و نظام اسلامی شکل گرفت، نظام سیاسی تغییر کرد؛ اما نظام اقتصادی و فرهنگی حداقل تغییر را داشته است،  بعد از دوره دفاع مقدس دولت وقت مسیری را دنبال کرد که با یک الگوی غلط از لیبرال سرمایه داری آزاد در دوره سازندگی و بعد هم در دوره اصلاحات با الگوی غلط فرهنگی و سیاسی کشور دچار یک قهقرا شد.

زاکانی با بیان این که انقلاب درمرحله دوم خود متوقف شد، گفت: در صحنه بین المللی و منطقه ای موفق هستیم؛ اما این موفقیت نسبتا در داخل وجود دارد چون رهبری در عالی ترین سطح و مردم همراهی بی نظری دارند؛ اما مسؤولان نمره خوبی نمی گیرند، وقتی دقت می شود خواص اهل حق که وظیفه آن ها روشنگری برای مردم نسبت به انتخاب درست مسؤولان است وظیفه خود را به خوبی انجام ندادند و مردم دچار ابهام شدند.

وی افزود: مسؤولان مسیری را انتخاب کردند که همه ظرفیت های انقلاب اسلامی به ظهور و بروز نرسیده است و گوشه ای از آن در جامعه مشاهد می شود، در سطح جهان و منطقه موفق هستیم؛ اما اگر نتوانیم داخل را اصلاح کنیم چیزی که در منطقه و جهان ایجاد کردیم هم خراب خواهد شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که خواص اهل حق باید همت کرده و وظیفه روشن گری خود را نسبت به جامعه انجام دهند، اظهارداشت: حلقه دوم مردم هستند که در یک فضای شفاف انتخاب کنند، حلقه سوم هم مسؤولان هستند که در خدمت مردم  و در راستای اهداف انقلاب اسلامی بایدتلاش کنند؛ در این 38 سال از کسانی ضربه خوردیم که به قدرت تکیه زدند؛ اما یادشان رفت که کجا هستند و باید نوکری مردم را انجام دهند، تبعیت از ولایت فقیه و رهبری را افتخار بدانند و به سنت های الهی پایبند باشند.

وی ادامه داد: امروز در جامعه اشکالات متعددی را مشاهده می کنیم و می بینیم که جامعه دچار مشکل جدی است، اگر یک انسان در نظام لیبرال سرمایه داری غرب در نظر گرفته شود جز بعد مادی چیز دیگر نخواهد داشت، جامعه لیبرال سرمایه داری جمع جبری چنین انسان هایی است؛ اما در نگاه اسلامی انسان فقط بعد مادی نبوده و ابعاد دیگری هم دارد، انسان که در غرب سقف دارد، در اسلام سقفی نداشته  و راه او باز است تا بی نهایت اوج بگیرد.

نماینده سابق مجلس با بیان این که انسان جهاد اکبر، کبیر و اصغر داد، ابراز داشت: جهاد اصغر  مبارزه با دشمن با دشمنی بیرونی، جهاد اکبر مبارزه با دشمن درونی و جهاد کبیر بی اعتمادی به دشمن است، جامعه در نگاه اسلامی جمع جبری بین افراد نیست و یک هویت و موجودیت است، عناصر  و خواص هر جامعه موتور محرکی هستند که جامعه را در برابربیگانگان مصونیت می دهند و دفاع می کنند، در جهاد اکبر با نفوذ، فساد، فرقه گرایی و سوء مدیریت که منشأ همه آنها نفس است مقابله می کنند و در جهاد کبیر هم تلاش این جمع در بی اعتمادی به دشمن رقم خواهد خورد.

وی عنوان کرد: در این مسیر عقب افتادگی دستگاه ها، قوا و حکومت از انقلاب اسلامی مشاهده می شود، 38 سال است که حرکت کردیم اما در آن نقطه ای که باد بایستیم نایستادیم، به گذشته خود می بالیم و استقلال سیاسی خود را حفظ کردم اما استقلال اقتصادی و فرهنگی و ساختن مادی و معنوی جامعه موفق نشده است از این رو می بینیم که انواع مشکلات دیده می شود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند به تحول همه گیر دارد تا این فاصله را به نقطه مطلوب انقلاب کم کند، شب قدر تغییر انتخابات است، در انتخابات دو مجوعه با یکدیگر رقابت می کنند که مجموعه جریانات انقلابی هستند و مجموعه دوم غیرانقلابی ها به شمار می روند، ممکن است شورای نگهبان آن ها را تأیید کند اما غیر انقلابی هستند.

وی اضافه کرد: یعنی این افراد دیگر به مکتب امام پایبند نیستند و اسلام ناب را باور ندارند و به اسلام حداقلی بسنده کردند و علاقه دارند که دیگران مشکلات را حل کنند، دچار این مشکل فاحش هستند که امید با دست بیگانگان و آمریکا داشت در حالی که آمریکایی خود در آستانه فروپاشی است. در کتابی که اخیرا رونمایی شد نوشته شده که حرف های ترامپ بسیار دقیق بوده و سبب شده مردم آمریکا به هیچ وجه امید به دستگاه خود  نداشته باشند، فقط به اینجا رسیده اند که از طریق کمک اجتماعی یکدیگر  را نجات دهند.

زاکانی با بیان این که آمریکا از درون در حال فرو پاشیدن است، گفت: آقای ترامپ یک انتخاب بی دقت نبوده؛ بلکه انتخابی برای نجات آمریکا بود، آمریکا در سیاست بیرونی خود به دلیل وجود انقلاب اسلامی ناکام ماند، آمریکا ده ها سال سیاست برون گرایی داشت و در سیاست برونگرایی خود ناکام بود و انقلاب اسلامی مانع شد.

وی افزود: روز به روز آمریکا تحلیل رفته و نمی توانست جهان را زیر سیطره خود بداند، در سطح جهانی اثر انقلاب این بوده که نگذارد دیگران به استعمار و چپاول ملت ها بپردازند و هم ملت ها را بیدار کند که مواضع حق طلبی مسضعفانی یک شوند و قطب معارض با آمریکا را تشکیل دهند،گروه غیر انقلابی اگر خوشبینانه بخوانیم دچار اشتباه مبنایی هستند و بدبینانه این است که عده ای آمدند کمک کنند تا از غرق شدگی او جلوگیری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان این که کشور ما همه چیز برای پیشرفت دارد، اظهار داشت: اگر مسؤولان سنت های الهی را توجه کنند از آسمان و زمین نعمت ها برای آن ها می بارد، راه نجات کشور تبعیت از ولایت فقیه است، اگر نسبت به مردم اندکی توجه کنند آن ها پاسخ می دهند؛ اما عده ای به جای مردم سالاری علاقه دارند سالار مردم باشند.

وی ادامه داد: به جای امانت داری می خواهند امانت خواری کنند، در این سال ها نفوذ به شدت افزایش پیدا کرده و فساد توسعه پیدا کرده است، برخی از مسؤولان در نهایت کسلی و خستگی توجهشان به فرقه ای است که  38 سال است که کشور را اداره می کند، 38 سال کشور دست این افراد است و ول کن نیستند و پول و مملکت دست این ها بوده است.

نماینده سابق مجلس با بیان این که همواره اقتصاد دست این افراد بوده است، ابراز داشت: این ها گرفتار سوء مدیریت هستند؛ اما رها نمی کنند؛ از این رو باید همت کرد، اگر بنا است انقلاب اسلامی مسیری را دنبال کند و ام القرا و مجموعه ای که باید مسیر الگو را طی کند؛ اما نرود انقلاب دور می خورد و در منطقه و جهان هم دچار مشکل می شود.

وی عنوان کرد: ما نیازمند تحول در تمام سطوح جامعه و ساختن کشور بر مبنا و مکتب حضرت امام هستیم، منظومه فکری امام راحل رهبر معظم انقلاب است و مبتنی بر آن باید کشور را بسازیم، شروع این ساخت کشور از دولت است چون 90 درصد امکانات کشور دست دولت است، اگر دولت بخواهد مسیر را در جهت درست تغییر می دهد.

زاکانی خاطرنشان کرد: امکان دست دولت است و اگر بخواهد می تواند مجلس و دستگاه قضایی را کمک کند، اگر امروز دستگاه قضایی با کوهی از مشکلات کار را ادامه می دهد دولت می تواند به دستگاه قضایی کمک کند، سالی 16 میلیون شکایت داریم که برای رسیدگی به آن ها باید یاری شود.

وی اضافه کرد: اگر تحول بزرگی صورت نگیرد اصل انقلاب ضربه می خورد، نقطه آغاز این تحول انتخابات ریاست جمهوری در چند ماه آینده است، اگر بی احتیاطی کنیم؛ امت حزب الله در مسیر انتخابات با روشنگری و بصیرت بخشی و جبهه انقلابی با انسجام و حضور جدی در صحنه و نامزدها با گذشت و ایثار می توانند اثرگذار باشند./1323/202/ص

ارسال نظرات