۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۹۷۷
استاد حوزه علمیه:

کسب بصیرت لازمه حفظ انقلاب است

استاد حوزه علمیه گفت: کسب بصیرت لازمه حفظ انقلاب است، اگر بصیرت باشد افراد می‌توانند مسیر درست از نادرست را تشخصی داده و بهترین اقدام را در هر زمان انجام دهند.
آیت الله نجفی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله قدرت الله نجفی پنجشنبه شب در اولین گردهمایی نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در شهرستان شهرضا با اشاره به فرارسیدن ایام الله مناسبت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: ما هر اندازه هم تلاش کنیم نمی‌توانیم ویژگیهای بارز امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را بیان کنیم زیرا زبان با از انجام این کار ناتوان است.

وی عنوان کرد: طبق آیات قرآن دینداری واقعی نیازمند بصیرت است، سی و هشت سال از پیروزی  انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، در این مدت اقدامات زیادی انجام شده اما در نهایت همه باید بدانیم که ما نیاز به بصیرت داریم زیرا کسب بصیرت لازمه حفظ انقلاب است، اگر بصیرت باشد افراد می‌توانند مسیر درست از نادرست را تشخصی داده و بهترین اقدام را در هر زمان انجام دهند.

جانباز حادثه هفت تیر بیان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند، همه باید حداقل بنا به تکلیفی که در مقابل خون شهدا داریم با مطالعه وصیتنامه‌های آنها، نسبت به توصیه‌هایی که آنان در وصایای خود برای حفظ انقلاب و اسلام کرده‌اند را اجرا کنیم.

آیت الله نجفی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که در وصیتنامه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین در صحیفه نور امام خمینی(ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره و بر لزوم اجرای آن تاکید شده، کسب بصیرت و در ادامه بصیرت افزایی برای دیگران است یعنی هم باید بصیرت و بینش قوی پیدا و هم این دانش و آگاهی را به دیگران منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: سیاست ما از دیانت ما جدا نیست بنابراین بصیرت هم تنها در حوزه سیاست نبوده و معنای عمیقتر آن این است که انجام کارها و اداره امور را به دست افراد دیندار بسپاریم؛ این که مدام درمورد حقوق های نجومی اخبار و اطلاعات مختلفی مطرح می‌شود و دربرابر آنها جز اقدامات ناچیزی که بیشتر به لطیفه شباهت دارد کاری صورت نگرفته است، به این دلیل است که افراد بی دین در برخی پستها و مناصب بر سر کار آمده‌اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: یکی از مهمترین جنبه‌های بصیرت آگاهی نسبت به منافقان در جامعه است، زیرا مصداق این افراد به دوران ابتدای انقلاب و یا افرادی شبیه رجوی محدود نیست، امروز ما با منافقینی مواجه هستیم که ریش گذاشته و محاصن دارند، اما نفاق را در جامعه ترویج می‌کنند؛ رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که حب مال و دنیا و حب ریاست در جامعه نباید وجود داشته باشد اما آیا ما این گونه عمل می کنیم؟

آیت الله نجفی عنوان کرد: باید مراقب نفوذ دشمن باشیم، اگر پست یا مقامی از سوی فرد یا افرادی که مؤمنتر و کاردانتر از سایرین هستند اداره می‌شود، باید به آنها کمک کنیم نه اینکه به فکر تصاحب جایگاه آنها باشیم./202/868/ب1

ارسال نظرات