۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۸۶۳

برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در دمشق

شماری از مسوولان ایرانی و سوری و برخی از سفرای حاضر در دمشق به همراه برخی از معارضان داخلی سوریه در مراسم سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفارت تهران در دمشق حضور یافتند.
دمشق

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفارت تهران در دمشق مراسم گرامیداشتی برگزار شد.

شماری از مسوولان سوری و ایرانی، انجمن‌های مردمی سوریه، شخصیت‌های فلسطینی، بعض از سفرای کشورها، روحانیان، رؤسای برخی احزاب و برخی از شخصیتهای معارض داخلی سوریه در این دیدار حضور داشتند.

در میان مسوولان سوری می توان به «هدیه عباس» رییس پارلمان و «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه و شمار دیگری از وزرای این کشور اشاره کرد.

«عبدالرضا قاسمیان» کاردار سفارت ایران در دمشق با تأکید بر اهمیت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در موفقیت ملت ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: ایران امروز به یکی از مهمترین کشورهای خاورمیان و جهان اسلام به یک بازیگر اصلی در منطقه و جهان بدل شده است.

به نوشته فارس، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه نیز با اشاره به تفاوت قبل از انقلاب و دوران رژیم پهلوی و رابطه آن رژیم با اسرائیل، تأکید کرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین در ایران اهمیت داده و نخستین سفارت دولت فلسطین افتتاح شد.

مقداد ضمن قدردانی از حمایتهای انقلاب اسلامی از ملتهای عرب و حمایت از آنان برای آزادسازی خاکشان، بر عمق روابط ایران و کشورهای مقاومت فلسطین، سوریه و لبنان تأکید کرد./982/ب103/د

ارسال نظرات