۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۳۸۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

رفع مشکل بیکاری نیازمند عزم جدی مردم و مسؤولان است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مهمترین مشکل اجتماعی کشور بیکاری است که عده زیادی از افراد و خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند اما رفع این مشکل نیازمند عزم جدی مردم و مسؤولان است.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی سه شنبه شب در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا، عنوان کرد: خدماتی که به مردمان مختلف مناطق روستایی و شهری ارائه می‌شود از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که خدمت رسانی و رفع محرومیت از همه مردم در تمام منطاق کشور را به عنوان یکی از مهمترین آرمانهای خود در نظر گرفته است.

وی اظهار کرد: ممکن است مشکلاتی در بخشهای مختلف وجود داشته باشد و مردم هم درد و دلهایی داشته باشند اما واقعیت این است که همه مسؤولان به دنبال حل مشکلات موجود و رفع موانع و اجرای خواسته‌های مردم هستند ولی باید شرایط موجود را هم در نظر بگیرم و برای رفع مشکلات همکاری کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: در منطقه دشت مهیار استمرار خشکسالی باعث بروز مشکلاتی نظیر شکست و رانش زمین شد که در نتیجه آن مسؤولان برای رفع آن تلاشهایی را آغاز کرده‌اند، مردم باید توجه کنند که معضلاتی همچون وقوع این پدیده نیز مشکل بزرگی است که مسؤولان با تلاش جهادی برای رفع آن وارد عمل شده‌اند.

محمودی اضافه کرد: باید فرهنگ استفاده از منابع آب را اصلاح کنیم، وقوع مشکلات زیست محیطی فراوانی که در نتیجه بهره‌برداری بی رویه از منابع آبی و حفر چاه‌های غیر مجاز ایجاد شده نیازمند همکاری و مشارکت عمومی است، همه ما باید با احصاس مسؤولیت نسبت به سرنوشت جامعه با حفظ اتحاد برای حل مشکلات تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مهمترین مشکل اجتماعی کشور بیکاری است که عده زیادی از افراد و خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند اما رفع این مشکل نیازمند عزم جدی مردم و مسؤولان است.

عضو فراکسیون کار و اشتغال مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وامهای مشارکتی دولتی برای ایجاد زمینه‌های اشتغال در کشور موقعیت ممتازی برای برای ایجاد عرصه‌های کارآفرینی است اما لازم است مجموعه‌ای از سرپرستان خانوار در این زمینه متحد شوند ولی به دلیل ضعف روحیه کار جمعی در جامعه تاکنون در شهرستان طرح مناسبی برای استفاده از آن ارائه نشده است.

محمودی تأکید کرد: در مناطق روستایی شهرستان فرصتهای زیادی برای کارآفرینی وجود دارد و به همین دلیل دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا باید از این فرصت استفاده و با برگزاری جلسات مختلف راهکارهایی را برای توجیه روستاییان و ارائه طرحهای مناسب پیشنهاد دهند تا با استفاده از امکانات موجود بخش مهمی از مشکل بیکاری برطرف شود./202/868/ب1

ارسال نظرات