۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۳۸۶
کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد؛

ریشه یابی علل قیام مردم علیه رژیم پهلوی/ شاه مأمور زدودن رنگ مذهب در ایران بود

کریمی اعتقاد به عاشورا و مهدویت تحت زعامت ولی فقیه را مانع تسلط استکبار بر ایران دانست و گفت: شاه بعد از کودتای 28 مرداد مأمور شد تا رنگ مذهب را در ایران از بین ببرد و امام خمینی(ره) ‏هم این خطر را به مردم گوشزد کرد.
پیروزی انقلاب اسلامی

غلامعلی کریمی، استاد دانشگاه و  کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره ریشه یابی و موشکافی علل قیام مردم ایران علیه رژیم پهلوی، گفت: در بررسی که تحلیلگران آمریکایی بعد از کودتای 28 مرداد انجام دادند فهمیدند که مشکل آنها در ایران وجود مذهب، باورهای دینی و مکتب سیدالشهدا(ع) است.

وی ادامه داد: پیامی که مردم ایران از امام حسین(ع) دریافت کردند این بود که با روی کار آمدن یزید دین خدا در خطر قرار گرفت و سیدالشهدا(ع) تا سر حد جان پای دین ایستاد تا امروز اسلام به دست ما برسد، مردم از خود سؤال کردند که ما تا چه حدی پای دین خدا ایستاده ایم، از طرفی مکتب تشیع یک مکتب با محوریت امامت و ولایت است.

دشمن عاشورا، مهدویت و ولایت فقیه را هدف گرفته است/ ولی فقیه عاشورا و مهدویت را به هم ‏پیوند می دهد

کارشناس مسائل سیاسی افزود: انگلستان در حدود 250 سال پیش به 3 مشکل در ایران برخورد کرد که این مشکلات در کشورهای عربی به عنوان موانع بر سر راه سیاست های بریتانیا وجود نداشتند، مهمترین این موانع اعتقاد مردم ایران به عاشوراست و این ملت تا سر حد جان پای آرمان های خود  می ایستد.

کریمی اظهار داشت: مشکل بعدی انگلیسی ها در ایران اعتقاد مردم به مهدویت و مؤثر دانستن امام معصوم زنده در معادلات جهانی است، این اعتقاد سبب امیدواری می شود و ملتی که امید خود را از دست نمی دهد شکست هم نمی خورد.

وی ابراز داشت: اما ضلع سومی که دو ضلع عاشورا و مهدویت را با هم مرتبط کرده، آن ها را زنده نگه داشته و سبب شکل گیری یک مثلث شکست ناپذیری ملت ایران شده، ضلع زعامت، مرجعیت، رهبری و ولایت فقیه است، دشمن فهمیده برای نابود کردن این مثلث باید ضلع سوم را هدف قرار دهد.

کاپیتولاسیون اوج پذیرش ولایت کفار است/ قرآن می فرماید زیر بار پذیرش ولایت کفار نرویم ‏

کارشناس علوم قرآنی و حدیث، افزود: دشمن می خواهد با مطرح کردن بحث جدایی دین از سیاست، رهبری و ولایت فقیه در ایران را مورد هجوم خود قرار دهد و امام شیعه را از صدر جامعه کنار بزند، برای زیر سؤال بردن مهدویت و عاشورا در ایران هم اقدامات زیادی صورت گرفته است، ایجاد بهاییت و بر سر کار آوردن رضاخان در ایران حاصل تلاش های انگلیسی ها برای تضعیف اعتقاد مردم به امام زمان(عج) و عاشورا برای در دست گرفتن زمام امور است.

کریمی تصریح کرد: با وجود همه تلاش های استکبار در طول سالیان دراز همچنان مذهب در ایران زنده است، باورهای مذهبی برگرفته از قرآن و روایات به ما می گوید که نباید زیر بار پذیرش ولایت کفار برویم، کاپیتولاسیون اوج پذیرش ولایت کفار است و مردم ایران نمی توانستند آن را بپذیرند.

پروژه خاور میانه جدید از سال 1332 و با مأموریت شاه ایران کلید خورد

وی بیان داشت: بعد از کودتای 28 مرداد، شاه برای حفظ سلطنت خود پیرو محض منویات آمریکا در ایران شد و این در کلام شخص شاه هم نمود داشته است، در واقع پروژه خاور میانه جدید از همان سال 1332 کلید خورده و شاه ایران هم مجری آن بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: 15 خرداد که مصادف با روز سوم شهادت امام حسین(ع) است مردم با دستور امام خمینی(ره) مبنی بر در خطر بودن اسلام به خیابان ها می آیند و رویارویی جبهه حق و باطل در ایران به صورت رسمی میان مردم و حکومت شکل می گیرد، شاه بعد از کودتای 28 مرداد از سوی استکبار مأمور شده تا رنگ مذهب را در جامعه ایران از بین ببرد و امام(ره) هم این خطر را به مردم گوشزد می کند.

باید انگیزه های قیام مردم را در باورها، آرمان ها و آموزه های دینی جستجو کرد

کریمی افزود: در واقع در 22 بهمن سال 1357 بعد از 1400 سال دوباره اندیشه امیرمؤمنان(ع) به صحنه جامعه می آید، بنابراین باید انگیزه های قیام مردم را در باورها، آرمان ها و آموزه های دینی جستجو کرد، دستاوردهای سیاسی، نظامی و اقتصادی جمهوری اسلامی هم حاصل همان نگاه مردم  و پافشاری بر ارزشهای دینی است.

وی ابراز داشت: بزرگترین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی همان استقلال سیاسی و عدم وابستگی به بیگانگان در تصمیم گیری های مهم مملکت و سیاست های کلی نظام است، اگر نقاط ضعفی هم در عرصه های مختلف وجود دارد آنجایی است که از خط امام، آرمانهای انقلاب و آموزه های دینی فاصله گرفتیم.

هرجایی که دولت ها به فرامین ولایت گوش کردند پیشرفت کردیم

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به رکود کنونی حاکم بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: خیلی ها امروز سعی در القای ناکارآمدی اسلام در صحنه اجرایی و اجتماعی دارند و می خواهند تا مشکلات موجود کشور را متوجه اسلام و اصل ولایت فقیه کنند، در حالی که وقتی ما به  موضع اسلام درباره تجهیز دفاعی کشور بر اساس آیه قرآن عمل کردیم پیشرفت های بزرگی در صنایع دفاعی داشتیم و امروز امن ترین کشور جهان هستیم.

کریمی تصریح کرد: وقتی مسؤولان، مدیران و مردم از فرامین ولایت و آرمان های انقلاب درباره اقتصاد و اقتصاد مقاومتی فاصله گرفتند و راه حل را در جایی دیگر جستجو کردند، مشکلات اقتصادی هم خودشان را نشان دادند، بودجه کشور در اختیار دولت  و نیروهای مسلح تحت امر رهبر معظم انقلاب هستند، هر جایی که دولت ها در مقاطع مختلف فرامین رهبر انقلاب را آویزه گوش خود کردند، کشور پیشرفت کرد و هر جایی که حکم ولی فقیه مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفت به همان میزان ضرر کرده ایم./301/869/ب1

ارسال نظرات