۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۷۸۳۵۸
عضومجمع نمایندگان حوزه علمیه مطرح کرد؛

نقش مؤثر عشایر در پیروزی انقلاب و تداوم نظام اسلامی

حجت الاسلام جعفری ظرفیت های فرهنگی شهرستان های کارزون و نورآباد ممسنی را به سبب نقش عشایر در پیروزی انقلاب و تداوم نظام اسلامی، مناسب ارزیابی کرد.
ایران

حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری نماینده طلاب و فضلای کازورن و نور آباد ممسنی در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان فارس با تشریح وضعیت فرهنگی این استان ابراز کرد: در رابطه با مسأله فرهنگ در مدرسه کازرون و نورآباد ممسنی همین بس که رهبر معظم انقلاب طی سفری که به استان فارس داشتند، بخاطر سابقه انقلابی بودنشان از آنها تجلیل کردند.

وی ادامه داد: عشایر زیادی در این مناطق زندگی می کنند و همین سبب شده است که این دو منطقه از نظر فرهنگی کاملا تفاوت باشند و آداب و رسومشان باهم فرق کند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه این مناطق در انقلاب اسلامی اثر گذار بودند، تصریح کرد: هم عشایر نقش خودشان را در انقلاب و نظام اسلامی ایفا کردند و هم شهرستان کازرون به عنوان یکی از یازده شهر انقلابی کشور سابقه روشنی در فرهنگ دارد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه با بیان اینکه انقلابی بودن مهم است ولی انقلابی ماندن مهمتر است، ابراز کرد: کازرون انقلابی بوده است، بنابراین ما باید تلاش کنیم این انقلابی بودن را که از گذشته سابقه دارد استمرار ببخشیم و کازرون را به عنوان یک شهر مقاوم، پایدار و شهر انقلابی که در حال حاضر وجود دارد معرفی کنیم.

رییس اداره زکات استان فارس عنوان کرد: بعضی از بزرگان که در کشور مسؤولیت های کلان دارند، مدیر و جزو اعضای خبرگان رهبری هستند و در این زمینه ها فعالیت می کنند، زادگاهشان اینجا بود که این نشان دهنده سبقه تاریخی استان فارس است که در عرصه انقلاب اسلامی فعالیت های بسیار داشتند./875/ت303/ی

ارسال نظرات