۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۷۷۶۳۹
امام جمعه چالوس:

استقلال و قطع وابستگی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

امام جمعه چالوس قطع وابستگی و استقلال را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و روح خودباوری که امام راحل به ملت ایران هدیه کردند، کشور در حوزه های مختلف به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، جت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری، امام جمعه چالوس سه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت آغاز دهه فجر در این شهرستان برگزار شد، از این ایام به عنوان روزهای تاریخی ملت ایران یاد کرد و گفت: ملت بزرگ ایران قیام خود علیه رژیم ستمشاهی، حکومت طاغوت را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستادند.

وی با بیان این که قبل از ورود امام خمینی(ره) به میهمن اسلامی، کشورمان در ظلمت و تاریکی به سر می برد، افزود: بازگشت امام راحل به کشور و آن استقبال بی نظیر و تاریخی مردم، نور و روشنایی را با خود به همراه آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ ایران از آغاز مبارزات علیه رژیم تا به امروز هیچ گاه انقلاب و رهبری نظام را تنها نگذاشتند، بیان داشت: مردم کشورمان برای پیروزی انقلاب اسلامی مشکلات و سختی های بسیاری را تحمل کردند و هیچ گاه سختی های مسیر راه موجب کندی حرکت مردم در همراهی با نهضت امام راحل نشد.

امام جمعه چالوس با بیان این که ملت ایران مردمی هوشیار و با بصیرت هستند، افزود: تجربه ثابت کرده این مردم هر جا که خود احساس کردند انقلاب و آرمان های آن در خطر است با همه وجود به میدان آمدند و حتی در این مسیر جان خود را نیز تقدیم انقلاب کردند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که در راه پیروزی انقلاب اسلامی خون های بسیاری ریخته شده و این انقلاب به همین آسانی به دست نیامده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نتیجه چند دهه مبارزه مستمر امام خمینی(ره) و یاران با وفای ایشان با رژیم طاغوت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم کشورمان از کوچکترین آزادی های معمول محروم بودند، بیان داشت: ملت مؤمن ایران اسلامی حتی از انجام واجبات دینی که از جمله اولویت های یک فرد مسلمان است در دوران خفقان طاغوت محروم بودند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که رژیم سابق از گسترش اسلام ناب و مبانی دینی در جامعه به شدت وحشت داشت و اجازه اجرای برنامه دینی و مذهبی را به هیچ عنوان نمی داد، تصریح کرد: عزاداری ها و برنامه های مناسبی مردم دیندار کشورمان باید در خفقان کامل انجام می گرفت.

امام جمعه چالوس با بیان این که رژیم طاغوت با برنامه های مذهبی به شدت برخورد می کرد و مردم اجازه نداشتند این گونه برنامه های دینی را به صورت گسترده و عمومی برگزار کنند، بیان داشت: دین و ارزش های اسلامی در رژیم سابق تنها به برنامه های فردی خلاصه می شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی همه این سدها و دیوارها را شکست، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه امور کشور به ویژه قوانین حاکم بر آن، مبنای دینی و برگرفته از احکام الهی است.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که فساد و بی بندوباری در رژیم گذشته همه بخش های مختلف رژیم گذشته را فرا گرفته بود، تصریح کرد: رژیم طاغوت به صورت علنی فساد و فحشا را در میان مردم ترویج می کرد، اما مردم دیندار و مؤمن کشورمان اجازه نداشتند به ترویج برنامه های مذهبی در جامعه بپردازند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در رژیم سابق، تبعیض، بی عدالتی، مشکلات معیشتی و نبود امکانات در مناطق محروم و روستایی موج می زد، خاطرنشان کرد: مردم در مناطق شهری و روستایی حتی از حداقل امکانات رفاهی محروم بودند و امکانات آموزشی، درمانی و رفاهی تنها برای یک عده و قشر خاص در نظر گرفته می شد.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که مردم از بی عدالتی و تبعیض علنی رژیم پهلوی به خشم آمده بودند، تصریح کرد: فقر، تنگدستی و محرومیت همه بخش های مختلف جامعه ایرانی را فرا گرفته بود، در حالی که عده ای خاص در اوج امکانات دولتی زندگی می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی همه این مسائل را از بین برد، بیان داشت: امروز امکانات رفاهی در بخش های مختلف به صورت متوازن در مناطق مختلف کشور توزیع می شود.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که پیشرفت های 38 سال گذشته در مناطق شهری و روستایی کشور به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها، تهدید و تحریم های دشمنان امروز در دنیا عزتمند است.

امام جمعه چالوس قطع وابستگی و استقلال را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در همه بخش ها وابسته به غرب بود، تصریح کرد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و روح خودباوری که امام راحل به ملت ایران هدیه کردند، کشور در حوزه های مختلف به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران پیشرفت های هسته ای، نظامی، نانو، پزشکی و علمی را بخشی از دستاوردهای نظام اسلامی در 38 سال اخیر عنوان کرد و گفت: دشمنان و بدخواهان ملت بزرگ ایران اسلامی از این پیشرفت های صورت گرفته بسیار عصبانی و هراسان هستند و تلاش می کنند این پیشرفت ها را به گونه ای کتمان کنند.

امام جمعه چالوس به تلاش بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی در القای ناکارآمدی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که یکی مهم ترین اهداف دشمنان انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز ناکارآمد جلوه دادن انقلاب در عرصه های مختلف عنوان کرد و افزود: این تلاش دشمن با هدف انزوای نظام اسلامی در عرصه داخلی و خارجی صورت گرفت که خوشبختانه با هوشیاری مردم و مسؤولان تاکنون با شکست مواجه شده است.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که ملت بزرگ ایران با قیام علیه رژیم طاغوت مسیر خود را یافته بودند، افزود: اما دشمنان حتی پس از پیروزی انقلاب نیز با تهدید، تحریم، حمله نظامی و دیگر هجمه ها تلاش کردند تا به نوعی انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از نظام‌های مستحکم، قوی و پایدار دنیا است، افزود: این نظام با حضور مردم و حمایت از نظام و رهبری پایدار می‌ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز این انقلاب به دست نسل جوان جامعه ما حفظ خواهد شد، گفت: باید نسل جوان ما همانند در عرصه های مختلف همچنان بر پای آرمان های انقلاب و نظام وفادار بمانند  و در زمینه علم، ایمان و حفظ ارزش‌هایی که جوانان برای تثبیت آن جانشان را دادند ثابت‌قدم باشند.

وی با تأکید براین که نسل انقلابی و اخلاق‌مدار امروز باید پای ارزش‌های انقلاب با ولایت‌مداری بیشتر ایستادگی کنند، تصریح کرد: نسل امروز جامعه باید بدانند که پویایی انقلاب اسلامی ایران به‌دلیل هدایت‌های حکیمانه امام راحل و رهبری بزرگوار بود./1317/202/ب2

ارسال نظرات