۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۷۶۹۹۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بی بصیرتی مردم سبب محرومیت اهل بیت از حقوق الهی شد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: لزوم بصیرت مردم نسبت به امور و جریانهای مختلف مسأله‌ای است که از صدر اسلام وجود داشته است، بی بصیرتی مردم سبب محرومیت اهل بیت(ع) از حقوقی شد که خداوند برای آنها قرار داده بود.
حجت الاسلام قائمی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اصغر قائمی شامگاه امروز در مسجد اصحاب کساء شهرضا در جمع مردم این شهرستان بیان کرد: لزوم ایجاد و حفظ بصیرت از صدر اسلام وجود داشته و بیشترین تلاشهای اهل بیت(ع) هم برای ایجاد همین بصیرت در مردم بوده که نمونه آن خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به حدیث «کن موقناً تکن قویاً» اظهار کرد: زهد در دنیا و بی اعتنایی به مادیات به منزله درختی است که ریشه آن یقین و میوه آن سعادت است، یعنی اگر انسانی دارای یقین واقعی و معتقد به اجر الهی در قیامت باشد، خود را اسیر امور مادی نکرده، به حداقل زندگی قناعت و عمر خود را در تعالی و تکامل معنوی صرف می‌کند و این معنای زهد واقعی است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر انسان به راهی که در آن قدم بر می‌دارد ایمان و اعتقاد پیدا کرد و بداند که حرفی که می‌زند و رفتاری که انجام می‌دهد درست است دیگر خستگی برای او بی معنا می‌شود، اگر ما بدانیم که مسیری که برای انقلاب و احیای تعالیم اسلام ایجاد شده چگونه ایجاد شده و چگونه ادامه پیدا کرده و استدلال امام(ره) و شهدا بر چه اصولی قرار داشته، در مسیر انقلاب دچار یأس و ناامیدی و انحراف نمی‌شویم.

حجت الاسلام قائمی اضافه کرد: بصیرت افزایی با غیبت کردن و تهمت زدن تفاوت دارد، آنچه که واضح است باید گفته شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی تأکید فرمودند این مسأله با محافظه کاری و ترس امکان پذیر نمی‌شود، یک انقلابی باید برای حفظ انقلاب و اسلام هر کاری می‌تواند انجام دهد و از هیچ قدرتی ترس نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث «اَفضَلُ الأَعمال اِنتظارُ الفَرَج» از حضرت علی(ع)، عنوان کرد: حفظ اعتقادات در عصر غیبت بسیار مهم است، طبق فرموده پیامبر اسلام(ص) کسانی که در عصر غیبت بر اساس شنیده‌ها و استدلالها ایمان می‌آوردند برادران ایشان هستند یعنی ارزش اینگونه افراد که به غیب ایمان می‌آورند بیشتر از افرادی است که با دیدن پیامبر(ص) و اه بیت(ع) به ایشان ایمان می‌آورند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: انتظار یک عمل است و منتظر باید در صحنه حاضر باشد، نارضایتی از وضع موجود و آمادگی برای وضعیت مطلوب مهمترین ویژگی منتظر است به همین دلیل منتظران واقعی افراد انقلابی هستند که تلاش آنها ایجاد زمینه لازم برای ظهور امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام قائمی ادامه داد: کسانی که در راه ظهور سختیها را تحمل کرده و سخنان گزنده را می‌شنوند و مشکلات را تحمل می‌کنند می‌توانند مدعی انتظار ظهور باشند؛ در عصر امامان معصوم(عج) هم وقتی مردم از مشکلات ناراحت می‌شدند به ایشان شکایت می‌کردند و زمان دقیق ظهور را می‌پرسیدند، امامان معصوم(ع) در پاسخ پرسشهای مردم انها را امیدوار کرده و از آنها می‌خواستند در راه سختیها و مصائب صبر کنند تا روز موعود فرا رسد.

وی اظهار کرد: در روایات اسلامی تأکید شده است که کسانی که وقتی برای ظهور امام زمان(عج) تعیین می‌کنند دروغگو هستند اما این مسأله با خودسازی انقلابی منتظران ظهور منافاتی ندارد بنابراین کسانی که واقعاً به دنبال ایجاد زمینه مناسب برای ظهور امام عضر(عج) هستند باید قبل از همه خودسازی درونی خود را انجام دهند و سعی کنند تا مکله تقوا را در دوران خود تقویت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بین انقلاب اسلامی و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) حکومت باطل دیگری وجود نخواهدد داشت، بنابراین در این شرایط که ما می‌دانیم در زمان حکومت عدل اسلامی هستیم و امکان بیان آزادانه معارف اسلامی برای ما وجود دارد باید از این فرصت استفاده کنیم زیرا در طول صدها سال شیعیان و تابعان اهل بیت(ع) همراه منتظر ایجاد چنین حکومتی و فراهم شدن چنین موقعیتی بودند./202/868/ب1

ارسال نظرات