۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۷۶۸۸۷

همایش فاطمیون فجر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

دبیرکمیته قرآن، انجمن‌های اسلامی، هیئات مذهبی و کانون‌های اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری همایش فاطمیون فجر در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این همایش با حضور حجت‌الاسلام حیدری کاشانی و شاعران کشوری در بیرجند برگزار می‌شود.
دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام ابوالفضل صادقی‌خواه، دبیرکمیته قرآن، انجمن‌های اسلامی، هیئات مذهبی و کانون‌های اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حدود 52 برنامه در کمیته قرآن و انجمن‌های اسلامی و هیأت مذهبی و کانون‌های اسلامی در ایام دهه فجر در استان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: برگزاری سلسله جلسات منبری روحانیان مستقر در شهرها و روستاهای استان، برگزاری سلسله گفتمان‌های دینی در مدارس، مساجد، حوزه علمیه استان و در مناطق تلفیقی استان، غبارروبی مزار شهدا، برپایی جلسات جشن در مساجد محوری استان و فعالسازی شوراهای امربه معروف و نهی از منکر در مساجد از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

دبیرکمیته قرآن، انجمن‌های اسلامی، هیئات مذهبی و کانون‌های اسلامی خراسان جنوبی افزود: استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در راستای نشر فرهنگ و سب زندگی قرآنی و اطلاع‌رسانی برنامه‌های کمیته قرآن، دیدار جامعه قرآنی با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری گفتمان دینی با سبک زندگی اسلامی در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس استان، معرفی خانواده‌های برتر قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی از دیگر برنامه‌های محوری این کمیته در دهه فجر در استان است.

حجت الاسلام صادقی‌خواه تصریح کرد: ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان از 23 کمیته تخصصی تشکل شده است که  کمیته قرآن، هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی یکی از این کمیته‌ها است.

وی از برگزاری همایش فاطمیون فجر در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این همایش 17 بهمن‌ماه سال جاری با حضور حجت‌الاسلام حیدری کاشانی و شاعران کشوری از ساعت 14 تا 20 در هیأت حسینی بیرجند برگزار می‌شود.

دبیرکمیته قرآن، انجمن‌های اسلامی، هیئات مذهبی و کانون‌های اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش بزرگ مدافعان حرم نیز 15 بهمن‌ماه در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در ایام دهه فجر حدود 117 گفتمان دینی در سطح مدارس و مساجد استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صادقی‌خواه اظهار کرد: این گفتمان‌های دینی در جهت ترویج فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در طول دهه فجر در مناطق شهری و روستایی برگزار می‌شود./203/880/ب1

ارسال نظرات