۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۷۶۸۶۲
حجت‌الاسلام ذوالنور:

برخی از ماجرای پلاسکو سوء استفاده سیاسی کردند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به برخی سوء استفادهای سیاسی از ماجرای پلاسکو اشاره کرد و ضمن انتقاد از این نوع رفتار، گفت: برخی نداشتن امکانات آتش نشانی و ضعف در به روز بودن این امکانات را دلیل بروز این حادثه می دانند که حقیقت چنین نیست.
ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شب شنبه 9 بهمن در جمع طلاب مدرسه امام محمد باقر(ع) قم به مسئله تحقق عدالت اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی است و جهت کلی نظام هم همین است؛ ولی گاهی اوقات در مسیر انحرافاتی ایجاد می شود که مقداری غیر طبیعی است.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از وضعیت مردم ما این است که متاسفانه با یارانه زندگی خود را می گذرانند؛ ولی عده ای نیز وام های کلان می گیرند و اقساط معوقه خویش را هم پرداخت نمی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نقش برخی افراد در فضای سیاسی کشور، گفت: آقای «ح.ف» آدم معمولی نیست و از نظر مسئولیتی نیز مشخص نیست که چه وظایفی دارد. در مذاکرات برجام ایشان کنار میز مذاکرات بود. در سفرهای وزارت خارجه هم همین حالت وجود داشت و در عزل و نصب ها نیز رد پایی از آقای فریدون دیده می شود.

وی همچنین به ماجرای آتش سوزی ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: در ماجرای پلاسکو دیدیم که عده ای جانفشانی کردند و از جان خویش گذشتند؛ اما برخی از این ماجرا سوء استفاده کردند و به دنبال تخریب دیگران رفتند و این تخریب ها مصداق بی تقوایی بود.

حجت‌الاسلام ذوالنور، ادامه داد: طبق قانون در تخلفات ساختمان و نداشتن امکانات ایمنی، شهرداری  تنها وظیفه تذکر دادن را دارد و نمی تواند برخورد قانونی داشته باشد و اینکه این ماجرا رخ داد برای این بود که شهرداری بارها به مالک این ساختمان اخطار داده بود؛ اما هرگز به این تذکرات توجهی نشده بود و شاهد چنین رخداد ناگوار بودیم.

وی ضمن تجلیل از حضور به موضوع عوامل آتش نشانی و جانفشانی آن ها در این ماجرا، گفت: در ماجرای پلاسکو نخستین اکیپ آتش نشانی شهرداری ظرف دو دقیقه حاضر شد و همین حضور به موقع خدا قوت دارد و نباید به تخریب آن ها پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به برخی سوء استفادهای سیاسی از ماجرای پلاسکو اشاره کرد و ضمن انتقاد از این نوع رفتار، گفت: برخی نداشتن امکانات آتش نشانی و ضعف در به روز بودن این امکانات را دلیل بروز این حادثه می دانند که حقیقت چنین نیست؛ اگر ایرادی در این بخش باشد به دلیل برخی معوقاتی است که دولت باید به شهرداری بپردازد ولی تاکنون چنین موضوعی محقق نشده است و مشکل تجهیزات به همین دلیل بود؛ بنابراین از اوایل آتش سوزی اگر بنا بود که کم کاری صورت بگیرد نزدیک به 2400 نفر حداقل تلفات داشتیم.

وی همچنین به درگذشت آیت‌الله  هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: پس از فوت آقای هاشمی رفسنجانی برخی درباره ایشان خیلی اغراق کردند که این اغراق ها برای این بود که آن ها ایشان را در راس می دیدند.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دلیل حضور ما در تشییع جنازه و ختم آقای هاشمی نیز این بود که جای شیاطین را تنگ و از گذشته آقای هاشمی تجلیل کنیم تا دشمنان نتوانند از این مسئله سوء استفاده کنند.

وی به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اشاره کرد و ضمن حمایت از این جبهه گفت: نزدیک به 70 نماینده مجلس شورای اسلامی از این جبهه حمایت کردند و شخصیت های کشوری نیز کنار این جبهه قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام ذوالنور، خاطرنشان کرد: به زودی و در بهمن و اسفندماه دو همایش از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب برگزار می شود و در این همایش ها مواضع و برنامه های این جبهه تشریح خواهد شد./881/201/ص

ارسال نظرات