۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۷۶۷۳۱
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

زنگ خطر معضلات اجتماعی در کشور به صدا درآمده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: زنگ خطر معضلات اجتماعی در کشور به صدا درآمده است و نهادهای متولی رسیدگی به این امور باید بیش از گذشته برای بررسی و رفع اینگونه معضلات تلاش کنند.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا با اشاره به حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان در این واقعه، اذعان کرد: متأسفانه این واقعه یکی از حوادث تلخی بود که در سال جاری به وقوع پیوست، این رویداد هشداری به همه مسؤولان در سراسر کشور است تا با عبرت از آن تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه و یا مهار آن را اتخاذ کنند، لازم است تا با تجهیز مراکز متولی حوزه مدیریت بحران و آموزش مأموران، برای مقابله با حوادث ناگهانی آمادگی کافی وجود داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به درپیش بودن ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: هدف از انقلاب اسلامی ایجاد مردم‌سالاری دینی بوده است اما برای استقرار آن باید اصولی را مد نظر داشته باشیم که ایجاد رضایتمندی در مردم، ارزش‌مداری، حق‌مداری و قانون‌مداری مهمترین انها هستند؛ لازم است شرایطی را فراهم کنیم که مردم از وضع موجود راضی باشند و لازمه تحقق این مسأله اخلاص مدیران و مسؤولان در خدمت‌رسانی به مردم است و تلاش صادقانه در جهت رفع مشکلات آنها است زیرا کوتاهی مسؤولان در ارائه خدمات مناسب به مردم بیشترین ضربه را به نظام و حکومت اسلامی وارد می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهتمام مسؤولان به ارسال به موقع پاسخ نامه‌ها و مکاتبات اداری، اظهار کرد: انجام این نامه‌نگاریها از طرف دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، دفتر امام جمعه و یا هر نهاد دیگری در راستای حل مشکلات مردم بوده و لازم است پیگیری لازم در مورد آنها انجام شود.

محمودی ادامه داد: مدیران ادارات باید از روزمرگی و بی‌برنامه کار کردن، پرهیز کنند، متأسفانه مردم از عملکرد برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی رضایت کافی را ندارند و عملکرد این قبیل از مدیران باعث ایراد خدشه بر علمکرد مدیران دلسوز و فعال نیز شده است، مسؤولان باید مردمداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و صلاح نیست مردم برای انجام اموری همچون یک نامه نگاری ساده اداری روزهای زیادی معطل شوند، عملکرد مدیران در تضعیف و یا تقویت نظام تأثیر مستقیمی دارد بنابراین همه ما وظیفه داریم با تلاش شبانه روزی و تشریک مساعی برای خدمت به مردم در حوزه وظایف و اختیارات اداری فعالیت کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اذعان کرد: متأسفانه زنگ خطر معضلات اجتماعی به صدا درآمده است و بسیج امکانات اداری موجود در کشور و استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای مقابله با آنها ضوروری است، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید از امکانات آموزشی که در اختیار دارند برای آموزش همگانی در این زمینه استفاده کنند، همیشه نباید منتظر اختصاص اعتبارات باشیم.

محمودی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه برنامه‌های زیادی برای حل مشکلات کشور در بخشهای مختلف به ویژه در حوزه آسیبها و معضلات اجتماعی شده که پس از تصویب نهایی و تدوین آن در قالب قوانین، به ادارات مختلف ابلاغ می‌شود؛ همه ما وظیفه داریم حل معضلات اجتماعی را به عنوان یک وظیفه ویژه در دستور کار خود قرار داده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: وضعیت اشتغال در کشور خوب نیست و لازم است برای کاهش آمار بیکاری تلاش کنیم اما قبل از آن ضروری است برای حفظ اشتغال موجود برنامه‌ریزی کنیم، دستگاه‌های اجرایی که به نحوی با شرکتهای تولیدی و کارگاه‌ها در ارتباط هستند باید سعی کنند ضمن رعایت قانون و مقررات بیشترین تعامل را با سرمایه‌گذاران داشته باشند، تعطیلی هر واحد صنعتی و تولیدی باعث بیکاری جمعی از افراد و ایجاد اثار نامطلوب اجتماعی می‌شود.

عضو فراکسیون کار و اشتغال مجلس عنوان کرد: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف تولیدی یک ایثار است و به همین دلیل باید بیشترین حمایت از سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل انجام شود، لازم است روند حضور سرماه‌گذاران در شهرستان را تسهیل کنیم، متأسفانه استان اصفهان به یک استان سرمایه‌گریز تبدیل شده و این در حالی است که در سایر استانها حمایتهای بهتری از سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

محمودی گفت: جلسات مختلفی با مدیران ارشد کشوری برای پیگیری مسائل و معضلات شهرستان برگزار شده اما متأسفانه گزارش عملکرد و پیگیری آن در سطح شهرستان به ارسال نشده تا از وضعیت اجرای مصوبات اطلاع دقیقی داشته باشیم؛ متأسفانه ضعف تعامل بین دستگاهی باعث شده تا برخی از معضلات و مسائل در شهرستان به خوبی پیگیری و اجرا نشود، مدیران اجرایی باید توجه کنند که دوران مدیریت بسیار کوتاه است بنابراین باید سعی کنیم تا در دوران تصدی امور، مشکلات مردم را برطرف و نام نیکی از خود باقی بگذاریم.

وی ادامه داد: برخی از ارگانهای دولتی اماکن بلا استفاده‌ای را در اختیار دارند و لازم است این مکانها شناسایی و در جهت رفع نیازهای مردم در اختیار سازمانهای مردم نهاد قرار گیرد، لازم است با حمایت از سازمانهای مردم نهاد آنها را بیشتر فعال کنیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم و اگر در این زمینه نیاز به انجام پیگیریهایی در سطح استان و یا کشور است با دفتر نماینده مردم در مجلس هماهنگی تا پیگیریهای لازم انجام شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شواری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه فاضلاب شهری شهرضا پیشبینی شده است اما این مقدار اعتبار تنها جوابگوی نیاز این پروژه در بخش تجهیز کارگاهی و یا تعمیرات است و لازم است طرحهایی که در این زمینه آماده شده، اجرا شود.

محمودی اضافه کرد: شهرضا دارای بافت فرسوده و قنوات زیاد است که با توجه به موقعیت زلزله خیز بودن آن، در صورت وقوع یک پدیده طبیعی مانند زلزله ممکن است با یک بحران مواجه شویم به همین دلیل لازم است فعالیتهای اجرایی برای تکمیل پروژه فاضلات با سرعت بیشتری ادامه باید.

وی گفت: شهرداری شهرضا و اداره صنعت معدن تجارت شهرستان موظف هستند تا طرحهای خود برای اجرای پروژه فاضلاب را تا یک هفته آینده تهیه کنند و بنده هم همه تلاش خود را جذب اعتبارات دولتی در این زمینه به کار می‌بندم، همچنین تلاش می‌کنیم تا منابعی را از طریق بانک مرکزی برای این منظور و با عاملیت شعب بانهای شهرستان جذب کنیم تا در سایه یک همکاری جمعی مشکل فاضلاب شهری به زودی برطرف شود، نظر سنجیهای انجام شده در شهرستان نیز نشان می‌دهد مردم آماده انجام هرگونه همکاری در این زمینه هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اصلاح حوزچه‌های فاضلاب شهری که باعث نارضایتی مردم مناطق جرم افشار و منوچهرآباد شده است نیز اولولیت مهم دیگری است که در این زمینه باید از سوی اداره آب وفاضلاب شهری پیگیری و اجرا شود.

محمودی اذعان کرد: متأسفانه حفر چاه‌های آب غیر مجاز باعث بروز مشکلات زیادی در شهرستان شده است و لازم است شناسایی و پلمپ این چاه‌ها با جدیت دنبال شود زیرا همه ما رسالت خیطر صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی را بر عهده داریم و باید به خوبی آن را انجام دهیم./201/868/ب1

ارسال نظرات