۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۴۷۶۷۲۴
موگرینی:

شهرک های صهیونیست نشین غیر قانونی هستند

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که شهرک های صهیونیست نشین غیر قانونی هستند و ما آنها را قبول نداریم و جامعه بین المللی بر اساس قطعنامه های مختلف شورای امنیت، موضع یکپارچه ای در قبال این شهرک ها دارد.
شهرک سازی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، فدریکا موگرینی در سفر به لبنان پس از دیدار با "جبران باسیل" وزیر امور خارجه لبنان گفت: هدف اتحادیه اروپا تلاش برای تسهیل و حمایت و همراهی با طرف ها(ی منازعه) برای بررسی مجدد و مذاکره مستقیم از طریق تعیین یک سری چارچوب ها و اقدامات عملی است.

موگرینی تصریح کرد که اتحادیه اروپا به صورت مستقیم و دائمی با طرفین فلسطینی و اسرائیلی در ارتباط است و با مسوولان و وزرای هر دو طرف و حتی مسوولان آمریکایی، روس و نمایندگان سازمان ملل دیدار می کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا سعی در گسترش دامنه اجماع بین المللی را دارد؛ چرا که ما معتقدیم که وضعیت امنیتی منطقه باعث شده است که مساله فلسطین در پایین ترین مرتبه اولویت ها قرار بگیرد، اما این مساله باید در کانون توجه و در اولویت قرار گیرد؛ چرا که وقتی یک مساله در منطقه در معرض خطر قرار می گیرد، ما باید راه حلی برای این بحران طولانی مدت پیدا کنیم.

موگرینی تاکید کرد که هر گونه راه حل یکجانبه در این زمینه مغایر منافع فلسطین و حتی منافع اسرائیل است و طرف های اروپایی همواره مساله فلسطین را در اولویت قرار می دهند.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی افزود ما باید راهکاری برای از سر گیری مذاکرات و دستیابی به راه حل دائمی بر اساس راهکار تشکیل دو کشور پیدا کنیم و همیشه برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان ساخت که طرح صلح عربی می تواند نقش مهمی در پیدا کردن راه حل برای منازعه فلسطین ایفا کند و من همواره بر نقش اساسی این طرح در کنار تلاش های کمیته چهارجانبه بین المللی تاکید کرده ام./982/ب102/د

ارسال نظرات