۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۶۵۴۶
امام جمعه موقت خرم آباد:

نسبت به گفتمان انقلاب مسؤولیت پذیر باشیم

امام جمعه موقت خرم آباد با تأکید بر ضرورت مسؤولیت پذیری مسؤولان نظام جموری اسلامی نسبت به گفتمان انقلاب، گفت: انجام کار برای رضای خدا و جلوگیری از گسترش مفاسد اقتصادی باید در اولویت کاری آنان باشد.
امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا، در خطبه های نماز جمعه این هفته به آغاز دهه فجر اشاره و عنوان کرد: بازخوانی اندیشه های امام راحل در این ایام یک ضرورت است.

وی با تأکید بر ضرورت مسؤولیت پذیری در زمینه گفتمان انقلاب اسلامی، افزود: انتظار امام راحل از ما همین مسؤولیت پذیری در جهت ادامه و تداوم راه انقلاب است.

امام جمعه موقت خرم آباد به اشرافی گری مسؤولان نظام اشاره و خاطرنشان کرد: کسی که پیرو امام راحل باشد نمی تواند به این مهم بی توجه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرآیند تحقق انقلاب را در پنج مرحله تشریح کرده است، عنوان داشت: ایجاد انقلاب با از بین بردن رژیم سابق، ایجاد نظام اسلامی با تثبیت قانونی ساز و کار آن، ایجاد دولت اسلامی به معنای اینکه مسئولین سه قوه باید ویژگی هایی داشته باشند، ایجاد کشور اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی ۵ مرحله فرآیند تحقق انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب است.

مسؤولان برای رضای خدا کار کنند

حجت الاسلام متقی نیا انقلابی بودن، نقش آفرینی و اهمیت دادن به نقش آفرینی مردم برای انتخاب مسؤولان، تمسک به اهل بیت(ع) و پیروی از سیره علوی را از جمله ویژگیهای مسؤولان نظام عنوان کرد و گفت: نخستین اولویت مسؤولان باید کار برای رضای خدا باشد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو، بیان داشت: کار شهدای آتشنشان که با روحیه بسیجی، هستی خویش را برای نجات دیگران در اوج خدمت ایثارگرانه فدا کردند قابل تقدیر است.

امام جمعه موقت خرم آباد با تأکید بر اینکه ایمن سازی ساختمان های ناامن در استان ها در دستور کار باشدف عنوان داشت: باید از حادثه پلاسکو درس بگیریم و در زمینه ایمن سازی اقدامات جدی صورت گیرد.

ضرورت برخورد جدی با مفسدان اقتصادی

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه با اشاره به تأکید رهبری بر ادامه مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی قوه قضاییه بیان کرد: باید از عملکرد قوه قضاییه در ورود به مبارزه با مفاسد اقتصادی حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه مفاسد اقتصادی به اقتصاد کشور و مردم ضربه می زنند، تأکید کرد: قوه قضاییه باید در مبارزه با عاملان مفاسد جدی و صریح عمل کند.

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه نقش ایران در نشست آستانه قزاقستان را یک پیروزی برای محور مقاومت در عرصه میدانی و دیپلماتیک عنوان کرد و افزود: شکست طرحهای غرب به ویژه آمریکا و موفقیت تلاشهای منطقه ای ایران برای مبارزه با ترورسیم نتیجه این نشست بود.

وی از نشانه های شکست غربیها را مطرح کردن طرح منع سفر سردار سلیمانی به کشورهای جبهه مقاومت در کنگره آمریکا عنوان کرد و گفت: از پیامدهای بسیار خوب این نشست ایجاد شکاف عمیق و اختلاف بین گروه های مسلح سوری با تروریست های خارج از سوریه است./9459/201/ب2

ارسال نظرات