۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۷۶۵۳۳
امام جمعه ارومیه:

سران آذربایجان سقوط طاغوت را عبرتی برای شکنجه نکردن مؤمنان قرار دهند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: سران آذربایجان با عبرت گیری از سقوط طاغوت در ایران مانع از برگزاری مراسمات دینی مؤمنان در کشور خود نشوند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تنها راه نجات انسان رعایت تقوای الهی است و از خدای متعال عاجزانه طلب می کنیم که ما را با تقوا زنده نگه داشته، متقی بمیراند و با در عالم آخرت با متقین همراه و همنشین کند.

وی افزود: برای تقویت تقوا در درون یک راه آن به یاد معاد و قیامت بودن است که حضور در تشییع جنازه مومنان این امر را محقق می سازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کسی که آخرت را فراموش نمی کند در جهت اصلاح خود حرکت می کند و در دین فراموشی آخرت و سرور بر دنیا و نعمتهایش عامل گمراهی معرفی شده است.

وی به ماجرای نازل شدن دعای قدسی جوشن کبیر از سوی جبرئیل امین(ع) بر نبی گرامی اسلام(ص) اشاره و اضافه کرد: این دعا بجای پوشیدن زره سنگین در جنگها بر رسول اکرم(ص) نازل شد و امام صادق(ع) بر نوشتن این دعا بر کفن مومنان برای مقابله با دشواری عذاب قبر تاکید فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مباحث خانوادگی، ادامه داد: پذیرش عذر دیگران از صفات مؤمنان است و اگر کسی در خانواده دچار اشتباهی شده و عذر خواست طرف مقابل باید فورا او را ببخشد، چون خداوند متعال سریع الرضا است و مومن باید این چنین باشد.

وی تأکید کرد: بر اساس حدیثی هر کس یا رسانه ای طوری باشد که انسان از زبان یا قلم او در واهمه باشد و از ترس زشتی زبانش او را احترام کنند، چنین فردی از زشت ترین و بدترین مردم است و هر کس که عذر دیگران را نپذیرد به شفاعت انبیا و اولیای الهی(ع) در قیامت نمی رسد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و ضمن تبریک آن، افزود: بزرگداشت دهه فجر وظیفه ملی و شرعی ما است، چون ملت با سالهای مبارزه از شر رژیم طاغوت نجات یافت. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به حادثه پلاسکو و کشته شدن جمعی از مردم و آتش نشانان در آن حادثه ضمن تسلیت آن، ابراز کرد: کسانی که هشت سال در کشور ما افتخار آفریدند و کسانی که امروز جان خود را در هر عرصه ای به خطر می اندازند تا دیگران را از خطرات نجات دهند نشان از تثبیت روحیه ایثارگری در جامعه است که باید قدر دانسته شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در آذربایجان مؤمنان را به خاطر اسلام خواهی و دین خواهی زندانی می کنند، افزود: در کشور ما نیز روزی طاغوت از این روش برای ساکت کردن مومنان استفاده می کرد که نتیجه آن نابودی طاغوت شد، بنابراین سران آذربایجان نباید اشتباه دیگر طاغوتیان را تکرار کنند.

وی با اشاره به حدیثی که گناه را عامل کمی رزق و ظلم را عامل سقوط حاکمان معرفی می کند، خواستار شد: سران آذربایجان مانع از برگزاری مراسمات دینی مومنان در کشور خود نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به شیوع کم فروشی در کشور اشاره و ابراز کرد: در شهر شایع شده است که برخی افراد قیمت اجناس را پایین نوشته و هنگام خرید با قیمت بالاتری می فروشند یا از وزن اجناس کم می کنند.

وی توضیح داد: خدای متعال کم فروشان را مورد تهدید قرار می دهد که در هنگام خرید جنس خود را تا گرم آخر تحویل می گیرند اما هنگام فروش جنس به مردم کم فروشی می کنند، آیا چنین افرادی به روز قیامت و آخرت خود فکر نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر این مساله که کم فروشی تنها در خرید و فروش جنس و تجارت نیست، افزود: هر فردی که در شغل و حرفه خود از وقت زده یا کم کاری می کند به نوعی به کم فروشی مبتلا است و وجود چنین مسائلی در شهر عامل شرمندگی است./936/201/ب2

ارسال نظرات