۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۷۶۵۳۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تشریح کرد؛

حضور منافقانه برخی افراد در قدرت و همراهی آنان با دشمنان برای تحریم بیشتر کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به همراهی منافقان با کافران و دادن طرح و نقشه برای تضعیف و شکست دادن مسلمانان اشاره کرد و گفت: در کشور ما هم هستند چنین افرادی که به غرب و آمریکا برای تحریم بیشتر ملت ایران برنامه داده و از طریق فشار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی سعی در شکست دادن نظام اسلامی در برابر نظام کفر را دارند.
تحریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم به شرح آیه 141 سوره نساء پرداخت و اظهار داشت: در این آیه شریفه خدای متعال می فرماید: «آنان ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺣﻮﺍﺩﺛﻰ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﻰ ﺑﺮﻧﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺳﻮﻯ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﻓﺘﺢ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﺯﻯ ﺭﺳﺪ، ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻣﮕﺮ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﻧﺒﻮﺩﻳﻢ؟ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺮﺍﻯ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﻯ ﺍﻧﺪﻙ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﺁیا ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﻴﺮﻩ ﻭ ﻣﺴﻠﻂ ﻧﺒﻮﺩﻳﻢ؟ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﺎﻧﻊ ﻣﻰ ﺷﺪﻳﻢ ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﻭﺭﻯ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﺮﮔﺰ ﻫﻴﭻ ﺭﺍﻩ ﺳﻠﻄﻪ ﺍﻯ ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﺮ ﺿﺪ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ».

وی افزود: بر اساس آیه فوق منافقان گاه ایمان ظاهری آورده و گاه کافر می شوند و همواره بخاطر منافع دنیوی خود در بین ایمان و کفر سرگردانند که با این عمل زمینه جهنمی شدن و گرفتاری ابدی خود به آتش دوزخ را فراهم می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضور منافقان در نمازهای جماعت یا مناسبتهای دینی از سر ریا است و گرنه در دل خود ایمانی به خدا ندارند و در آیه فوق صفات آنان معرفی شده است که منفعت گرا بوده و با دورویی عمل می کنند.

وی به همراهی منافقان با کافران با دادن طرح و نقشه برای تضعیف و شکست دادن مسلمانان اشاره و ابراز کرد: در کشور ما هم هستند چنین افرادی که به غرب و آمریکا برای تحریم بیشتر ملت ایران برنامه داده و از طریق فشار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی سعی در شکست دادن نظام اسلامی در برابر نظام کفر را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه داوری نهایی بین مؤمنان و منافقان با خدای متعال در روز آشکار شدن اسرار است، ادامه داد: کافران همواره در حکم الهی بازنده اند و منافقان همواره با مکر و حیله با خدای متعال رفتار می کنند در حالی که از افتادن خود به دام تدبیر و مکر الهی بی خبرند.

وی به آیه 142 سوره مورد بحث اشاره و اضافه کرد: در این آیه خدای منان می فرماید:《منافقان ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻧﻴﺮﻧﮓ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﻛﻴﻔﺮ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻧﻴﺮﻧﮓ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻰ ﺍﻳﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎ ﻛﺴﺎﻟﺖ ﻣﻰ ﺍﻳﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺮﺩم ﺭﻳﺎﻛﺎﺭﻯ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺍﻧﺪﻛﻰ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ》.

امام جمعه ارومیه در تعریف خدعه و مکر الهی، گفت: مکر از سوی خداوند متعال حیله ابتدایی نیست و به معنی چاره جویی و مجازاتی است، پروردگار عالم در ابتدای امر همه را با قرار دادن فطرت پاک در درون و ارسال رسولان برای رسیدن به مسیر حق هدایت می کند.

وی توضیح داد: اگر کسی با وجود همه فرصتهایی که خدای متعال برای هدایت شدن او قرار داده است بر پیمودن مسیر باطل اصرار کند وقتی طغیانگری او از حد گذشت هدایت الهی از او قطع شده و فرد به حال خود رها می شود تا هر مسیری را که دوست داشت پیموده و به نتیجه آن برسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی فرد منافق را تشبیه به کودکی کرد که با وجود همه مراقبتها و دلسوزی والدین خود همواره به دنبال شیطنت و خطر آفرینی است و در مقطعی که والدین از تربیت او ناامید می شوند راهنمایی خود را از او دریغ می کنند.

وی افزود: مکر الهی همان قطع هدایت و راهنمایی از او است، وقتی کسی به دنبال خدعه با خداوند است تا حدی پروردگار عالم برای هدایت و برگشت او فرصت قرار می دهد اما وقتی فرد بر زشتی عمل خود اصرار ورزید هدایت از او دریغ شده و در نهایت خود را در میان شعله های عذاب می بیند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیه 143 سوره نسا، ابراز کرد: در این آیه رب العالمین می فرماید:《ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻣﻴﺎﻥ ﻛﻔﺮ ﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﺘﺤﻴﺮ ﻭ ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻧﻨﺪ، ﻧﻪ ﺑﺎ ﻣﻮﻣﻨﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﻧﺎ ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﻨﺪ، ﻫﺮﮔﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭ ﺭﺍﻫﻰ ﻧﺨﻮﺍﻫﻰ ﻳﺎﻓﺖ》.

وی با اشاره به کلام الهی نفاق و دویدن به دنبال دنیا را به مانند رفتن به دنبال سراب خواند و افزود: کسانی که در دنیا بین کفر و ایمان سرگردان بوده و به دنبال این سراب می روند در آخرت تنها خدا را خواهند یافت که به حساب اعمال آنان می رسد.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با بیان اینکه منافقان برای خواندن نماز حال و رغبتی ندارند، گفت: این بی رغبتی و کسالت بخاطر نبود ایمان قلبی است و هر گاه در نماز جماعت شرکت می کنند قصد آنان ریا و خودنمایی است که از ثواب بی اندازه نماز جماعت بهره نمی برند که هیچ برای خود عذاب الهی را هم جمع می کنند.

وی حضور ریاکارانه در نمازها یا هر عبادت دیگری را خدعه الهی در حق کافران دانست و ادامه داد: خدای متعال همین حضور آنان را هم اندک عنوان فرموده است که با هدف دیده شدن و تظاهر به اسلام همین عبادت ریایی قلیل را انجام می دهند./936/202/ب2

ارسال نظرات