۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۷۶۲۶۱
نماینده طلاب همدان در مجمع طلاب حوزه:

همگرایی گفتمانی مهمترین شکل همگرایی است

نماینده طلاب همدان در مجمع طلاب حوزه گفت: اگر نیروهای انقلابی بتوانند از طریق گفتمان، فکر و اندیشه خود را در لایه های مختلف فکری و نظری همسو و همگرا کنند، مطمئنا همگرایی در عرصه های عملی و مواضع سیاسی نیز به وجود خواهد آمد.

گفتمان انقلاب اسلامی

حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان، نماینده طلاب همدان در مجمع نمایندگان طلاب حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: نیروهای انقلابی ظرفیت های اصلی نظام هستند و انقلاب و نظام ما نیازمند تلاش های فکری و عملی در عرصه های مختلف است.

وی افزود: اگر بتوانیم از این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنیم، نه تنها می توانیم نظام اسلامی را که برآمده از آموزه های دینی است تقویت و حراست کنیم بلکه می توانیم ظرفیت های آن را افزایش دهیم.

نماینده طلاب همدان در مجمع طلاب حوزه ابراز داشت: اگر نیروهای انقلابی بتوانند در مسیر مشخص و هدایت شده ای حرکت کنند، این ظرفیت افزایی و استفاده از ظرفیت های بیشتر محقق خواهد شد.

وی اصلی ترین محور همگرایی را ولایت فقیه دانست و گفت: همگرایی نیروهای انقلابی با محوریت ولایت فقیه می تواند شکل های مختلفی داشته باشد و مهمترین شکل آن، همفکری و همگرایی گفتمانی است.

حجت الاسلام نعیمیان ادامه داد: اگر ما بتوانیم فکر و اندیشه خود را در لایه های مختلف فکری و نظری همسو و همگرا کنیم، مطمئنا خواهیم توانست عرصه های عملی و مواضع سیاسی نیز به همگرایی و همسویی برسیم.

وی تأکید کرد: برای تحقق همگرایی و موفقیت در ایجاد وحدت و همبستگی، باید رهنمودها و آموزه های دینی را که مبنای انقلاب و نظام است و نقش مهمی در ایجاد همگرایی و انسجام جامعه و نیروهای انقلابی دارد را از منبع اصیلی بگیریم.

نماینده طلاب همدان در مجمع طلاب حوزه، اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند، بصیرت و بصیرت افزایی است که محور اصلی این مقوله، ارزش ها و مبنای اصلی انقلاب است که در آن جایگاه ولایت فقیه مورد توجه قرار دارد.

وی در پایان تأکید کرد: در صورتی که مرز بین جریان های انقلابی و جریان های غیرانقلابی و التقاطی مشخص شود، می توانیم زمینه تقویت همگرایی و همبستگی را در بین نیروهای انقلابی فراهم کنیم./979/302/ب2

ارسال نظرات