۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۷۶۲۵۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اعتماد به دشمن خطا است/ عزت حقیقی در دست خداوند است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه عزت حقیقی در دست خدا است و اعتماد به دشمن خطا است، ادامه داد: به طور مثال امروز چه کسانی در جهان عزیزند آیا یک عالم و فقیه دین که عمر خود را صرف بندگی خدا کرده است عزیز است یا فلان حاکمی که با چاپلوسی به دشمن قصد کسب عزت داشت؟
حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی/ ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم به شرح آیه 139 سوره نساء پرداخت و اظهار داشت: در این آیه شریفه خدای متعال می فرماید: «همان ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﻣؤﻣﻨﺎﻥ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ؛ ﺁﻳﺎ ﻋﺰﺕ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ؟ ﻳﻘﻴﻨﺎ ﻫﻤﻪ ﻋﺰﺕ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍﺳﺖ».

وی افزود: در آیات قبل به عملکرد منافقانه جمعی از به ظاهر مسلمانان اشاره فرمود و در امتداد آن به معرفی کسانی می پردازد که با کافران رابطه دوستی برقرار می کنند تا از این طریق برای خود عزتی در دنیا فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با توجه نوع رفتار کافران با دین و مؤمنان، ادامه داد: کافران به خاطر دشمنی آنان با دین همواره مؤمنان و باورهای آنان را مورد تمسخر قرار می دهند و بر مومن واجب است که مجالس آنان را ترک و از دوستی با آنان پرهیز کند.

وی توضیح داد: مسلمانان اجازه داد و ستد با کافران را دارند و تجارت با کفار در صدر اسلام هم بوده و بلا مانع است، اما دوستی و صمیمیت با آنان جایز نیست و مسلمان باید محبت کافران را در دل نداشته باشد، هر چند که کسی حق توهین یا خیانت به کافران را ندارد.

امام جمعه ارومیه به رفتار برخی از دول عربی در ارتباط با کافران و دشمنان دین اسلام اشاره و ابراز کرد: سران دول عربی با کشورهای اسلامی ابراز دشمنی و در مقابل برای کافران تملق می کنند و خدا علت آن را طلب عزت از کافران می داند که خارج از دایره دین است.

وی تصریح کرد: وقتی عزت و قدرت در دست خدای متعال است، چرا باید مسلمان عزت را از غیر او به ویژه کافران طلب کند، اینکه رهبر عظیم انقلاب بر تکیه بر تواناییهای داخلی به جای اعتماد به غرب تاکید دارند بر همین راستا است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به برجام و ثمرات پوچ آن که دشمنی غرب را با ملت ایران بیش از پیش آشکار کرد، گفت: اینکه فلان خانمی می گوید ژن ایرانیها مشکل دارد توهین کمی به ملت ایران نیست به ویژه اینکه این حرف را کسی به این ملت می زند که خودشان نماینده هر نوع فساد و معصیت هستند.

وی با بیان اینکه نوع مسؤولان غربی عموما بی عفت هستند، افزود: در ماجرای انتخابات آمریکا هم به عینه فساد یکدیگر را بیان می کردند و اصلا برای آنها این همه فساد مهم نبود و ترامپ که به عنوان رییس جمهور انتخاب شد یک قمارباز به تمام معنا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه عزت حقیقی در دست خدا است و اعتماد به دشمن خطا است، ادامه داد: به طور مثال امروز چه کسانی در جهان عزیزند آیا یک عالم و فقیه دین که عمر خود را صرف بندگی خدا کرده است عزیز است یا فلان حاکمی که با چاپلوسی به دشمن قصد کسب عزت داشت؟

وی با توجه به آیه 140 سوره نساء، عنوان کرد: در این آیه کریمه خدای متعال می فرماید: «ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻮﻥ ﺑﺸﻨﻮﻳﺪ ﮔﺮﻭﻫﻰ ﺁﻳﺎﺕ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻭ ﺍﺳﺘﻬﺰﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻨﺸﻴﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺳﺨﻨﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭﺁﻳﻨﺪ، ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﻮﺩ؛ ﻳﻘﻴﻨﺎ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻭ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻭﺯﺥ ﮔﺮﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻭﺭﺩ».

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تمسخر حجاب و پوشش بانوان مسلمان را از جمله رفتارهای مغرضانه کافران با مسلمین خواند و تصریح کرد: اگر فرد مسلمان مجلس آنان را ترک نکند مثل آنان محسوب شده به عنوان منافق با آنان در جهنم قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: برخی از افراد در مجالس نشسته و تمام احکام و دستورات دین را با وجود ادعای مسلمانی به تمسخر می گیرند و بر مومنان فرض است که با چنین اقداماتی مقابله یا مجلس را ترک کنند.

امام جمعه ارومیه به استفاده خانواده های اسلامی از کانالها و شبکه های فاسد ماهواره ای اشاره و ابراز کرد: اینکه کودکان برخی از خانواده ها در اثر تماشای برنامه های فاسد ماهواره ای به زبان استانبولی مسلط تر از زبان مادری خود شده اند جای اندوه و تاسف دارد.

وی توضیح داد: اینکه شبکه های ماهواره ای صحنه های مستهجن نشان می دهند یک مساله است و تمسخر دین از سوی افراد بی عفت و فاسدی که به عنوان کارشناس به برنامه ها دعوت می شوند مساله دیگری است که مسلمان حق ندارد خود و خانواده خود را در معرض چنین فضاهای آلوده ای قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: استفاده از چنین برنامه هایی همراهی با فساد آنان است و مومن باید چنین فضاهایی را از خود و خانواده خود دور کند تا به مرور دچار انحراف و فساد دین خود نشده و مشمول عذاب الهی نشوند./936/202/ب2

ارسال نظرات