۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۷۶۲۰۰
مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل:

منافع شخصی و مطامع دنیوی علل سکوت برخی خواص در فتنه است

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به اینکه فتنه 88 نمونه بارزی از مردود شدن بسیاری از بزرگان و خواص بود، گفت: برخی از بزرگان و خواص درزمان حساس فتنه ها، برای به خطر نیفتادن منافع شخصی و مطامع دنیوی سکوت و بی طرفی اختیار می کنند.
روح الله حبیبیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام روح الله حبیبیان، مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل امشب در جمع طلاب و دانشجویان بنیاد حیات با تاکید بر این مطلب که باید از حوادث تاریخی به ویژه در تاریخ اسلام درس گرفت، گفت: انسان با مرور وقایع تاریخی به برخی چهره ها برمی خورد که هیچگاه گردبادهای حوادث فتنه آلود نتوانست آنها را از مسیر حق باز بدارد و منجر به نابودی ایمان آنان شود.

وی افزود: بصیرت و اقدام به موقع و درست بر اساس آن شناخت درست سبب عدم ابتلای انسان به انحراف در میان فتنه می شود.

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به اهمیت تبعیت از ولایت الهی در میان غبار فتنه ها، تاکید کرد: زمانی انسان می تواند راه روشن حقیقت را بیاید که با نور بصیرت خط ولایت را درست تشخیص دهد و پیرو حقیقی ولایت الهی باشد.

وی ادامه داد: عالم به زمان بودن انسان را از اشتباهات و دور شدن از مسیر ولایت الهی مصون نگه می دارد.

حجت الاسلام حبیبیان با بیان این مطلب که حماسه ها بعد از فتنه ها جلوه گر می شوند، خاطرنشان کرد: حماسه آفرینان یوم الله را بعد از جریان های فتنه رقم می زنند زیرا انسان های بصیر در روزهای حساس در جای معین و درست خود قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه فتنه 88 نمونه بارزی از مردود شدن بسیاری از بزرگان و خواص بود، گفت: در فتنه سال 88 عده ای از بزرگان سکوت کردند و در یاری نظام اسلامی برای مقابله با جریان فتنه افکن تلاش چندانی از خود نشان ندادند و با حضور پرشور مردم در صحنه یوم الله هشتم و نهم دی ماه تازه از خواب بیدار شدند.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با تشریح علل عدم همراهی جمعی از خواص با ولایت در کارزار فتنه ها، خاطرنشان کرد: برخی از بزرگان و خواص درزمان حساس فتنه ها، برای به خطر نیفتادن منافع شخصی و مطامع دنیوی سکوت اختیار می کنند اما حقیقت امر این است که بی طرفی در زمان فتنه برابر با همراهی با جریان باطل است.

حجت الاسلام حبیبیان با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا و درس تاریخی واقعه کربلا، افزود: سکوت خواص در فتنه ها و همراهی امام جامعه اسلامی سبب تنهایی ولی خدا و کشته شده به دست عناصر باطل و شیطانی می شود.

وی قیام توابین پس از واقعه عاشورا را نمونه ای برجسته از پیشیمانی برخی از خواص در همراه نشدن با ولایت الهی دانست و تاکید کرد: پشیمانی پس از کشته شدن امام جامعه اسلامی و ولی خدا نه تنها بی فایده است بلکه کسانی که در وقت یاری خواستن ولی خدا سکوت کنند، مورد لعن قرار می گیرند.

استاد حوره علمیه بابل ادامه داد: جریان کربلا نمود بارز درس آموزی از سقوط بسیاری از بزرگان در فتنه یزیدی است.

وی در تشریح واژه عالم بودن انسان در زمان، اظهار داشت: عالم به زمان کسانی است که رئوس و کلیات حوادث را مورد رصد قرار می دهد و در مسائل جزئی توقف نمی کند.

حجت الاسلام حبیبیان تاکید کرد: انسان همواره در معرض خطا و لغزش قرار دارد و اگر در موقعیت های حساس و زمان انسان دچار لغزش شود، در معرض نابودی و سقوط کامل قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از عوامل بصیرت آفرین برای جامعه ما تطبیق حوادث تاریخی گذشته با حوادث کنونی و مسائل پیش بینی شده آینده است./202/1313/ب1

ارسال نظرات