۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۷۵۷۶۰
حجت‎ الاسلام والمسلمین قریشی:

مرزبانی باارزش ترین و ضروری ترین کارها در راستای حفظ امنیت ملی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در کشور همه مردم چه موافق و چه مخالف با نظام اسلامی متوجه اهمیت حفظ امنیت بوده و قدردان زحمات نیروهای نظامی و دفاعی از جمله مرزداران هستند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی/ ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‎ الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای بصیرت جویان فرماندهی مرزبانی این استان که در مصلای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در کشور همه مردم چه موافق و چه مخالف با نظام اسلامی متوجه اهمیت حفظ امنیت بوده و قدردان آن که به همت نیروهای نظامی و دفاعی از جمله مرزداران محقق شده است، هستند.

وی مرزبانی را از باارزش ترین و ضروری ترین کارها در راستای حفظ امنیت ملی خواند و افزود: سایر خدمات و فعالیتها که در کشور صورت می گیرد، جملگی در سایه تأمین امنیت است که به وسیله شما عزیزان رخ می دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر این مسأله که باید قدردان فعالیت نیروهای امنیتی از جمله مرزداران بود، گفت: مرزداری در سرزمینی اسلامی از باارزشترین عبادتها محسوب می شود که بر اساس روایات از لحظه خروج آنان از منزل تا وقت بازگشتشان به خانه برای آنان اجر و پاداش نوشته شده و قدمهای رزمندگان اسلام در هر مکان و موقعیتی عبادت محسوب می شود.

وی با اشاره به حدیثی از نبی گرامی اسلام(ص) که رعایت اموری چند را به حضرت علی(ع) سفارش می کنند، ادامه داد: داشتن صداقت در هر حال و عدم خروج کلام دروغی از زبان، ترس از خدا در همه حال، گریستن از خوف و خشیت الهی، خرج کردن از دنیا برای دین و عمل به سنت رسول گرامی اسلام(ص) در مورد روزه، نماز و پرداخت صدقات از جمله این سفارشات است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی توضیح داد: دروغ کلید هر بدی است و مؤمن موظف به ترک آن در همه حال و در هر شرایطی است و گریه از ترس و خشیت الهی بر اساس روایتی هر قطره اشک آن تبدیل به قصری در بهشت می شود.

وی با بیان اینکه مؤمن باید همواره خود را در محضر الهی حاضر و ناظر ببیند، اضافه کرد: در روایات آمده است که هر چشمی که در راه خدا بیدار مانده و به شب زنده داری پردازد در روز قیامت گریان نمی شود و این حدیث شامل حال شما مرزداران می شود.

امام جمعه ارومیه به گریه های مکرر امام راحل در عبادتهای شبانه خود بر اساس نقلی از نوه ایشان اشاره و اضافه کرد: بر اساس این نقل امام راحل(ره) در اواخر عمر حوله ای در کنار خود قرار داده و با آن اشک چشمهای خود را پاک می فرمودند./936/204/ب2

ارسال نظرات