۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۷۴۶۷۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

بی بصیرتی از عوامل سقوط انسان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تاریخ ثابت کرده است که عدم بصیرت و آگاهی صحیح از مسائل مختلف حتی سبب لغزش انسانهای بزرگی شده است که دیگران تصوری غیر آنچه از خود بجای گذاشتند، از این افراد به ظاهر بزرگ و صاحب جایگاه و عنوان داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه اخلاق با مدیران که در باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خانه آخرت براساس بیانات نبی اکرم(ص) به وسیله اعمال انسان آباد یا ویران می شود.

وی با اشاره به بیانات امیرمومنان علی(ع) در یکی از خطبه های نهج البلاغه، افزود: سخن حق گفتن از تاکیدات مولی الموحدین است که باید در هر شرایطی از حق دفاع کرده و سخن حق را بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی کوچک شمردن نیکی‎ ها و بزرگ دیدن بدی‎های خود را از صفات مومنان حقیقی عنوان و اضافه کرد: برخی اوقات ما به بیانات خود کمتر اهمیت داده و تصور می کنیم که تنها نسبت به عملکردمان باید پاسخگو باشیم، اما هر تک تک سخنان ما ثبت شده و در قیامت بازخواست می شویم.

وی با اشاره به ماجرای تولد حضرت عیسی(ع) و روزه سکوت مادر پاک ایشان، گفت: مردم از اشاره حضرت مریم(س) به نوزاد خود که باید با او حرف بزنند تعجب کردند و گفتند که چگونه با یک کودک چند ساعته ما حرف زده و از او علت کار تو را جویا شویم.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه کلام و سخن از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است، افزود: در قیامت شدیدترین عذاب‎ها برای زبان انسان گنهکار در نظر گرفته می‎شود، چون بزرگترین جنایات عالم با زبان صورت می گیرد.

وی به اتخاذ احکام و مسائل دینی از چهار منبع قرآن، سنت، اجماع و عقل منطبق بر قرآن و سنت رسول گرامی اسلام(ص) اشاره و ابراز کرد: دوری از بدعتها و اطاعت محض از خدای متعال همه مشکلات و مسائل زندگی بشر را قابل حل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی توضیح داد: به طور مثال اگر زن و شوهری در مسائل خصوصی زندگی خود با هم به اختلاف برخورد کرده و کسی حاضر به پذیرش حرف دیگری نبود در صورت اطاعت محض از خدای متعال به نظر دین رجوع کرده و در برابر امری که خدای متعال به آن رضایت می دهد با هم به توافق می رسند.

وی با اشاره به بی حالی برخی از افراد در هنگام نماز و عبادات، گفت: در دعاها و سفارشات معصومین(ع) طلب حال خوش از خدای متعال در هنگام عبادات و اطاعت الهی مورد تاکید قرار گرفته و مومنان با حالی خوش باید به عبادت بپردازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت داشتن رابطه ای متدوام با خدای متعال، تصریح کرد: فرد مومن از خدای متعال داشتن حال خوش در عبادات را طلب کرده و از بندگی خود در پیشگاه معبود لذت می برد، اما جای تاسف دارد که برخی از ما مسؤولان تا به پست و مقام ساده و کوچکی می رسیم حتی از خواندن نمازهای یومیه هم احساس کسالت می کنیم.

وی با بیان اینکه دین اسلام به داشتن بینش عمیق و بصیرت لازم برای شناخت حق از باطل تاکید می‎کند، افزود: تاریخ ثابت کرده است که عدم بصیرت و آگاهی صحیح از مسائل مختلف حتی سبب لغزش انسانهای بزرگی شده است که دیگران تصوری غیر آنچه از خود بجای گذاشتند، از این افراد به ظاهر بزرگ و صاحب جایگاه و عنوان داشتند.

امام جمعه ارومیه در ادامه به آثار ظلم به دیگران به ویژه زیردستان و ضعفا اشاره و ابراز کرد: چنین ظلمهایی از جمله گناهانی است که به سرعت رحمت الهی را از انسان دور و خشم خدای متعال را نزدیک می کند و در مقابل رفع گرفتاری محرومان به ویژه در خفا رحمت و محبت الهی را متوجه قلب و روح انسان مومن می کند./202/936/ب1

ارسال نظرات