۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۷۴۲۵۷

هشتگ اعتراضی 'رهبرمان را آزاد کنید' در فضای مجازی نیجریه

شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی درآستانه پایان مهلت اجرای حکم دادگاه نیجریه در مورد آزادی رهبرشیعیان این کشور و همسر وی، هشتگ اعتراضی 'رهبرمان را آزاد کنید' در شبکه توییتر را فعال کردند.
شیخ زکزاکی

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس اعلام فعالان سیاسی و اجتماعی علاقه مند به رهبر شیعیان نیجریه، این حرکت اعتراضی با هدف حمایت قاطع از 'شیخ ابراهیم زکزاکی' و شیعیان مظلوم این کشور و نیز تاکید بر آزادی فوری ایشان و همسر وی درمهلت باقیمانده صورت پذیرفته است.

براساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی به همراه خانواده خود، 2 روز دیگر تحویل مقامات پلیس داده خواهد شد.

پلیس این کشور موظف است پس از این مهلت 2 روزه، مقدمات آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی را فراهم و نسبت به انجام اقدامات مقتضی کوتاهی نکند.

براساس این گزارش، راه اندازی و به روزرسانی این هشتگ اعتراضی در شبکه اجتماعی توییتر مورد توجه کاربران از نقاط مختلف جهان قرار گرفته و توییت های بسیاری در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه منتشر شده است.

به نوشته ایرنا، مقامات جنبش اسلامی نیجریه در تلاش برای رایزنی های سیاسی با مقامات دولتی با هدف اجرای سریع حکم قضایی آزادی رهبر شیعیان نیجریه هستند.

این در حالی است که شمار زیادی از شیعیان نیجریه نسبت به تداوم کارشکنی نهادهای امنیتی این کشور برای جلوگیری از اجرای حکم آزادی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، ابراز نگرانی شدید کردند./982/ب102/د

ارسال نظرات