۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۶۹۱
آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد؛

چهارشنبه سیاه اهواز در سطح ملی مطرح شود

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به چهارشنبه سیاه اهواز و شهادت تعدادی از شهروندان به دست مزدوران شاهنشاهی گفت: چهارشنبه سیاه اهواز باید در سطح ملی مطرح شود و از فراموشی آن باید جلوگیری گردد.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: در چنین روزی رهبرمعظم انقلاب از سوی امام راحل(ره) به عنوان امام جمعه تهران منصوب شدند در حالی که روحانیون دیگری از لحاظ سنی بزرگتر بودند اما جوهر بسیار ارزشمند و قیمتی در باطن رهبر معظم انقلاب سبب چنین انتخابی شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که حادثه چهارشنبه سیاه اهواز باید به صورت کشوری مطرح و نباید فراموش شود، افزود: در ۲۷ دی  سال ۱۳۵۷ در مسجد صاحب الزمان(عج)، آیت الله خزعلی(ره) با بیانی رسا به سخنرانی پرداخت که در ادامه خبر فرار شاه را اعلام کرد و مردم با شنیدن این سخن به وجد آمده و بی اختیار به خیابان ها سرازیر و شادی خود را نشان دادند.

امام جمعه اهواز با اشاره به این که علمای اهواز مواردی را مصوب و حضور مردم در حسینیه اعظم را خواستار شدند، اظهار داشت: در حین قرائت مصوبه های جامعه روحانیت اهواز مزدوران شاهنشاهی با تسلیحات نظامی به حسینیه اعظم آمدند و شهروندانی از جمله شهید خوانساری را به شهادت رساندند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مزدوران، حسینیه اعظم را با مسلسل و گلوله های تانک هدف قرار دارند، گفت: ان شاالله چهارشنبه سیاه که در تاریخ انقلاب اسلامی روزی مهم و اثرگذار است، مطرح و همه ساله مراسماتی برای پاسداشت آن برگزار کنیم.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود یاد مرگ را یکی از اسباب تقوا برشمرد و اظهار داشت: مرگ قانون حتمی الهی و نباید آن را ناپسند بدانیم؛ چرا که از ویژگی های مؤمنان عدم ترس از آن و بالعکس ترس از آن علامت نفاق است.

این مقام مسؤول با بیان این که وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی را کسی تصور نمی کرد، گفت: یاران امام خمینی(ره) مبارزه های طاغت فرسا و جانکاه و تحمل شکنجه های ساواک را در زندگی تجربه کردند اما به جهاد با ظالم دیکتاتوری که می خواست سیاست های دیکته شده آمریکا و رژیم صهیونیستی را در کشور اجرا کند، پرداختند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که یاران امام راحل(ره) مبارزه با رژیم شاهنشاهی را بر خود واجب دیدند، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز از کسانی بود که به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت که بنده ارادت وی به امام امت را فراموش نمی کنم.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) به خوزستان سفر تا از تحصن کنندگان شرکت نفت بخواهند به اندازه نیاز داخلی نفت تولید کنند و با سخنرانی های خود، شخصیت ملکوتی امام راحل(ره) را بیان و جنایت ها و شکنجه های ساواک را مطرح کرد که مردم در پی این سخنرانی به شدت متأثر شدند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان به فعالیت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در هشت سال دفاع مقدس و انتخاب وی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا برای ساماندهی اوضاع جنگ اشاره کرد./9456/201/ب3

ارسال نظرات