۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۷۳۶۹۰
امام جمعه ارومیه:

بازگشت به گذشته مانع از هجمه به حیا و عفت مردم می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خداوند از بی غیرتان بیزار است و دشمن برای از بین بردن غیرت و حیا در ایران تلاش می کند که با بازگشت به گذشته خود باید مانع شیوع آن شد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات، اظهار داشت: یکی از مسائل مربوط به معاد تنظیم وصیتنامه برای هر فرد است.

وی افزود: امام علی(ع) پس از ضربت خوردن وقتی از ایشان درخواست وصیت و توصیه شد آمادگی برای مرگ و روز جزا را مورد توجه قرار داده، عدم شریک قرار دادن برای خدای متعال و عدم ضایع کردن سنت پیامبر الهی(ص) را مورد توجه قرار داده و روشن نگه داشتن این دو چراغ هدایت را خواستار شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به حضور مردم در تشییع و مراسم عزای حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی،  گفت: حضور مردم از طیفهای مختلف به ویژه کسانی که با طرز فکر او مخالف بودند نشان از اتحاد و قدردانی ملت بود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام حفظ وحدت مورد تأکید واقع شده و  از ایجاد تفرقه نهی شده است، ادامه داد: بر اساس روایات باید از خدای متعال درخواست عمل کردن به مانند متقین را خواست که سبب حفظ وحدت و از بین بردن اختلافها می شوند را خواست.

امام جمعه ارومیه با اشاره به واقعه کشف حجاب در سال 1314، اظهار داشت: پیش از این واقعه شیطانی در ایران غیرت، عفت و حیا حاکم بود، اما امروز غیرت و عفت به حدی از بین رفته است که آقایان تصویر بی حجاب خانم خود را بر پذیرایی منزل نصب می کنند.

وی با اشاره به حدیثی از نبی گرامی اسلام(ص)، گفت: خداوند از بی غیرتان بیزار است و دشمن برای از بین بردن غیرت و حیا در ایران تلاش می کند که با بازگشت به گذشته خود باید مانع شیوع آن شد./936/201/ب2

ارسال نظرات