۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۷۲۵۰۴
نماینده خبرگان رهبری:

اقدامات بنیاد برکت در محرومیت‌زدایی ارزشمند بوده است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف اقتصادی به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده؛ توانسته در جهت اشتغال‌زایی اقدامات ارزشمندی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم افتتاح چهار باب مدرسه با هشت کلاس درس در روستاهای گونه باخان، مین باش حصارلو، قوزلوجه و جناغ‌بلاغ از توابع مراغه که به همت بنیاد برکت احداث شده‌اند، اظهار داشت: این بنیاد در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم روستایی اقدامات ارزشمندی داشته است.

وی با بیان این‌که بنیاد برکت در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در 20 آذر سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌‌یافته تأسیس شده است، گفت: برکات و خدمات این نهاد انقلابی در نقاط مختلف کشور مشهود و ستودنی است.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که بنیاد برکت با توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی شرایط مناطق محروم کشور را متحول کرده و تاکنون هزاران طرح متنوع در مناطق مختلف کشور زندگی صدها هزار نفر را تحت تأثیر خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت باید اهتمام بیش‌تری در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم منطقه آذربایجان داشته باشد.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی احداث مساجد، حوزه‌های علمیه، مدارس، خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و تأمین مسکن برای اقشار محروم و نیازمند جامعه در مناطق دورافتاده و محروم از اقدام‌های خداپسندانه‌ بنیاد برکت در کشور است.

وی از مسؤولان ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت خواست در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و طرح‌های حمایتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای رفع دغدغه‌های معیشتی مردم گام بردارند و تصریح کرد: برکات این نهادهای انقلابی در توانمندسازی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، موجب تحقق عدالت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که چهار مدرسه در مناطق روستایی مراغه یاد شده که با دو میلیارد و 340 میلیون ریال اعتبار تأسیس شده است، گفت:  بنیاد برکت همچنین سال 91 در یک طرح توانمندسازی اقتصادی برای تولید پلاستیک و لوله پی‌وی‌سی در مراغه به میزان هشت میلیارد ریال مشارکت کرده است. 

امام‌ جمعه‌ مراغه با تأکید بر این‌که محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت یکی از مهم‌ترین آرمان های انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری‌های در طرح‌های مختلف اقتصادی به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده؛ توانسته در جهت اشتغال‌زایی اقدامات ارزشمندی داشته باشد./202/935/ب1

ارسال نظرات