۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۲۴۱۷

هشدار یونیسف نسبت به شیوع بیماری در میان کودکان دمشق

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) اعلام کرد که با توجه به قطع شدن آب دمشق از سوی تروریست ها، کودکان در معرض ابتلا به بیماری از طریق آب های آلوده هستند.
قطع آب دمشق

به گزارش خبرگزاری رسا، 'کریستف بولیراک' سخنگوی یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد، در بیانیه ای اعلام کرد: بیش از دو هفته است که پنج میلیون و 500 هزار نفر در دمشق با کمبود آب مواجه بوده و نگرانی از شیوع بیماری ها از طریق استفاده از آب های ناسالم که از منابع ناشناس تهیه می شوند، وجود دارد.

وی گزارش داد که دو منبع اصلی تامین آب دمشق پایتخت سوریه در درگیری های منطقه وادی بردی در حومه غربی دمشق به شدت آسیب دیده اند.

لیراک افزود: مردم منطقه برای تامین آب مورد نیاز خود به خرید آب هایی که از منابع ناشناس و به قیمت گران عرضه می شوند، مجبور هستند.

گروه یونیسف در دیدار از مدارس دمشق گزارش داد که کودکان به منظور تهیه آب به مساجد یا به محل های توزیع آب که در مکان هایی با فواصل دور قرار دارند رفته و نزدیک به دوساعت در سرمای شدید هوا در صف های طولانی منتظر می مانند.

'یان ایگلاند' مشاور امور انسانی فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه نیز اعلام کرد که قطع آب بر روی مردم و تخریب عمدی منابع آب جنایت جنگی محسوب می شود.

وی افزود که تاسیسات آبی دمشق دچار خسارت جدی شده و به بازسازی گسترده نیازمند است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه از طرف های درگیر در منطقه وادی بردی سوریه خواست تا برای به جریان انداختن دوباره آب دمشق به هیاتی از این سازمان اجازه ورود به این منطقه را دهند.

یونیسف با یادآوری اینکه 17 روز است که آب دمشق قطع شده است، افزود: اکنون 120 حلقه چاه مصرف آب شرب یک سوم مردم دمشق و مناطق اطراف را تامین می کند و مردم در این شهر برای تامین آب مورد نیاز خود از آب های فروشی استفاده می کنند.

پیشتر سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره در وادی بردی به حضور نیروهای این گروه در منطقه و قطع آب دمشق اعتراف کرد.

به نوشته ایرنا، تروریست های وابسته به جبهه النصره در وادی بردی آب آشامیدنی شهر دمشق از چشمه فیجه را قطع کرده اند و آبرسانی در پایتخت سوریه با تانکر انجام می شود.

تروریست ها نه تنها به این اقدام اکتفا نکردند بلکه آب این خط را با گازوییل و دیگر مواد خطرناک آلوده و آن را به طور کلی از مدار بهره برداری خارج کردند.

چشمه فیجه در روستای عین فیجه در وادی بردی بیش از 65 درصد آب مورد نیاز پایتخت سوریه را تامین می کند.

وزارت خارجه سوریه در نامه های جداگانه به دبیرکل و رییس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این اقدام تروریست ها، حلقه ای دیگر از جنایت های ضد بشری و نقض قوانین بین المللی است که آنها به صورت روزانه در شهرهای سوریه مرتکب می شوند./847/ب103/د

ارسال نظرات