۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۲۳۸۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضور و فعالیت روحانیان سبب کاهش معضلات اجتماعی در روستاها شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حضور و فعالیت روحانیان مبلغ در روستاها در قالب طرح هجرت و مستقر سبب کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی در این مناطق شده است.
حجت الاسلام خادمی - دیدار با روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مستقر در روستاهای استان، با تأکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های فرهنگی مذهبی در روستاها، اظهار کرد: مردم سرمایه اصلی اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناطق مختلف اعم از روستا و شهر هستند.

وی با بیان اینکه مردم روستا با پشتوانه حضور روحانی، برای اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی تلاش می‌کنند، افزود: حضور اکثریت مردم و مشارکت آنها در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند سبب سلامت بیش از پیش اجتماع روستا شود.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: محوریت اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در روستا حضور روحانی است که این حضور باید مستمر و در جریان باشد تا شاهد کاهش مشکلات اجتماعی در روستاها باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: حضور روحانیان به طور مستقر و یا طرح هجرت بلندمدت در روستا سبب کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی روستاها شده که این موضوع در روستاهای دارای روحانی استان کاملاً مشخص است.

وی در ادامه با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت قرآن در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی روستاها، قرآن را کتاب روشنگری و هدایت بشر دانست و خاطرنشان کرد: تبعیت از قرآن عامل اساسی بسیاری از توفیقات مهم در زندگی انسان‌ها است؛ ازاین‌رو دشمنان اسلام و قرآن در طول تاریخ تلاش زیادی کردند تا قرآن را مهجور کرده و مردم را از این معجزه الهی دور نگاه دارند.

حجت‌الاسلام خادمی تعلیم و تعلم این هدیه آسمانی را عبادت و سعادتی عظیم دانست و خطاب به روحانیان مبلغ، افزود: این افتخار بزرگی است که شما به تعلیم مفاهیم ارزشی و هدایتگر قرآن مشغول هستید اما در این مسیر لازم است ابتدا خود از درک هرچه بیشتر و آثار سودمند قرآن بهره‌مند شوید و سپس دیگران را هم به فیض برسانید.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر زمینه‌سازی برای مشارکت بیشتر جوانان در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، جوانان را عامل پیشرفت هر جامعه دانست و گفت: شاخص پیشرفت، توسعه و تعالی هر جامعه جوانان پرشور و نشاط و امیدوار آن جامعه هستند.

وی اظهار کرد: امروز فرصت‌ها، کمالات و انگیزه‌ها در دست جوانان بوده و این نعمتی است که خداوند به پاس جوان بودن به آنها هدیه داده است که در این میان روحانیان مبلغ وظیفه دارند انگیزه و توانمندی جوانان را هدایت و جهت‌دهی کنند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هم در راستای حفظ این سرمایه‌های عظیم، اقدام به اعزام روحانی به روستاها و شهرها در مناسبت های مختلف می‌کند تا بتواند سرمایه عظیم نسل جوان کشور را به سمت اهداف والای اسلام و نظام اسلامی هدایت کند./9314/202/ب2

ارسال نظرات