۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۲۲۸۱
امام جمعه ارومیه:

مردم برای ساخت زائرسرای آذربایجان غربی در مشهد مشارکت کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: زائرسرای آذربایجان غربی در مشهد با خرید زمین آماده ساخت است و مومنان در این امر مشارکت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: در کلام امام علی(ع) دنیا در حکم تیری است که قلب انسانها را دریده، آنان را به دست مرگ سپرده و از کشتن آدمیان سیر نمی شود.

وی با توجه به ارزش حب دنیا، افزود: کسی توان بردن مالی از دنیا با خود ندارد و بر اساس کلام امیرمومنان(ع) کسی از تغییر و تحولات دنیا در امان نیست، چه صاحبان قدرتی که خوار و چه انسانهای ذلیلی که عزیز کرده و از دنیا می برد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مومنان باید به وظیفه خود در هر برهه از زمان به خوبی آگاه باشند و در 9 دی ما این مساله را شاهد بودیم که مردم چطور با آگاهی و بصیرت در صحنه حاضر و فتنه را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه نبود بصیرت، رهبر جامعه را حتی اگر شخصی چون امام علی(ع) باشد باز خانه نشین می کند، ادامه داد: بصیرت و حضور مردم در جامعه از سفارشات دین اسلام؛ آیات الهی و روایات ائمه معصومین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع)، خاطرنشان کرد: مسلمانان همه انبیا و اولیای الهی(ع) را به حق دانسته و احترام به جایگاه ایشان را بر خود واجب می دانند.

امام جمعه ارومیه از تلبس طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) به لباس روحانیت به مناسبت سالگرد میلاد امام حسن عسکری(ع) خبر داد و اعلام کرد: تربیت طلبه و عالم دین از صدر اسلام شروع، در عصر امام صادق(ع) گسترش و در عصر غیبت صغری و کبری به شکل مدارس علمیه ادامه پیدا کرد که ایمان و تقوا را در جامعه تقویت کردند.

وی از آمادگی زمین زائرسرای مشهد الرضا(ع) در 9 طبقه خبر داد و گفت: در زمینه عتبات عالیات دیگر استانها بهتر از ما عمل کرده اند و آذربایجان غربی در این زمینه اسمی نداشته و آثاری از استان ثبت نشده است.

گفتنی است، بین نماز جمعه و عصر 30 تن از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه به دست نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و با سوگندنامه خوانی مدیر این مدرسه معمم شدند./201/936/ب1

ارسال نظرات