۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۷۲۱۰۷
مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی:

شاکله شخصیتی و کرامتی طلاب باید در حوزه علمیه ساخته شود

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران در رفتارهای خود تجدید نظر کنند و اگر مشاهده می کنید مسیر اشتباه است و استعدادها هدر می روند جلوی این ضررها و خسارت ها را بگیرید، گفت: در حوزه های علمیه باید شاکله شخصیتی و کرامتی طلبه ها ساخته شود.
حجت الاسلام مشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست هم اندیشی مدیران و معاونان آموزش، پژوهش و فرهنگی مدارس علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: مسؤولان مدارس در انجام وظیفه خود شرایط همدیگر را در نظر بگیرند و متناسب با شرایط قضاوت کنند، آنچه که در مسیر انجام وظیفه مهم است داشتن موضع، مبنا، هدف و برنامه است.

وی با بیان اینکه گام برداشتن در جهت انجام وظیفه با بصیرت، هوشیاری، آگاهی و دشمن شناسی باشد، گفت: حوزه علمیه محل تربیت انسان ها است، از محل مدارس علمیه برکات زیادی تاکنون ایجاد شده است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات در این است که انسان عهده دار کاری می شود که در حد و توان آن کار نیست، افزود: حوزویان و روحانیان مسؤولیت های بزرگی دارند که نباید به راحتی از زیر بار این مسؤولیت بزرگ شانه خالی کرد.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: ضرباتی که امروز انقلاب اسلامی از افراد صاحب لباس روحانیت قابل مقایسه با دیگر افراد نیست، این افراد نه تنها مایه زینت امام زمان(عج) نیستند بلکه امام زمان(عج) از عملکرد این افراد خون گریه می کنند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه ریشه فتنه 88 در کجا بود؟ شرایط سختی که امروز بر ولایت فقیه و مردم مستضعف تحمیل شده از کجا نشأت گرفته است؟ ادامه داد: بخش عمده ای از فتنه ناشی می شود از افرادی که صاحب این لباس روحانیت هستند، آن ها از همین حوزه ها و مدارس علمیه پرورش یافتند.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: فریادی که از حنجره مسؤول بسیج طلاب بیرون می آید همسو با فریادی است که از حنجره مقام معظم رهبری بیرون می آید، اگر این حق ها گرفته و هشدارها داده نشود اشکال دارد.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه امر تربیت بسیار امر خطیر و مهمی است که انسان نباید تنها مدعی آن باشد و از زیر بار مسؤولیت، تکلیف و وظیفه شانه خالی کند، اظهار کرد: همه افراد باید با احتیاط در زمینه تربیت ورود پیدا کنند و با بصیرت و روحیه انقلابی در صحنه حضور داشته باشند.

وی افزود: سخت ترین و دردناک ترین شرایط و اوضاع در حوزه علمیه این است که همه کارهای تربیتی و پرورش طلبه ها را در زیرساخت ها، سخت افزارها و حضور و غیاب ها بدانیم، این بدترین فاجعه می تواند باشد.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: چه کسانی در برنامه ها و طراحی هایی که باید اسلامی برنامه ریزی می شد اما بر اثر الگوی غربی برنامه ریزی شده است مسؤول هستند؟ آن افرادی که سبب شدند ذهن برخی ها از مسائل اصلی به مسائل فرعی سوق پیدا کند و صرف مسائل ظاهری شود باید جواب بدهند.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: بسیار ساده در جلوی چشمان ما فرزندان مردم و سرمایه های این جامعه هر روز هدر می روند و برخی ها تنها درگیر چارت اداری، پول و موقوفه و خیلی از مسائل دیگر هستند.

وی با بیان اینکه مدیران در رفتارهای خود تجدیدنظر کنند و اگر مشاهده می کنید مسیر اشتباه است و استعدادها هدر می روند جلوی این ضررها و خسارت ها را بگیرید، اضافه کرد: در حوزه های علمیه باید ساختمان شخصیتی و کرامتی طلبه ها ساخته شود./202/880/ب1

ارسال نظرات